Предимството на Мерцедес от малко над половин секунда спрямо най-близкия съперник в квалификацията за Гран при на Австрия изненада тима от Бракли, заяви Тото Волф. Спортният директор на щутгартския концерн сподели на брифинг пред поканени медии, сред които и ClubS1, че в екипа не са очаквали такава разлика – особено на писта, където имаха проблеми през предишни сезони. Валтери Ботас спечели първата позиция за днешната Гран при на Австрия, а Люис Хамилтън е втори (+0,012 сек). Трети на грида се класира Макс Верстапен с Ред Бул – на 0,538 сек.
„Удовлетворен съм, че представянето на двамата ни пилоти е толкова близко, това е добре за нас и за Формула 1. Не бих твърдял обаче, че се състезаваме в отделна лига. Все още ни предстои надпревара. Ред Бул са с различна стратегия. Горещо ще е, издръжливостта ще има голямо значение. Изводът след квалификацията е, че имаме добра скорост.“
„Бяхме доста изненадани от предимството. След толкова дълга пауза никога не си напълно сигурен кой къде е в подреждането“, обясни Волф
„Знаехме, че от Хонда ще пристигнат с новости по задвижващата си система. Много е трудно да се прецени. Затова и 5 десети от секундата са известна изненада, особено на писта, която не е била толкова благосклонна към нас в миналото. Затова съм доста доволен.“
„Is this Valtteri 3.0?“ ?
The focus was on race day for @ValtteriBottas after taking pole on Saturday in Austria #AustrianGP ?? #F1 pic.twitter.com/mhVceq4Ydf
— Formula 1 (@F1) July 4, 2020
Според Волф Ботас е постигнал най-голямо подобрение в трети и четвърти завои, където Мерцедес имали известни грижи по време на уикенда на Ред Бул Ринг. Той каза още, че изтеглянето на австрийското трасе носи предимство между десета и половина от секундата до 0,3 сек в зависимост от посоката на вятъра. Не бе категоричен също така дали новото черно оцветяване оказва някакво влияние върху темпото на колите.
„Посланията и маркетингът са важни, но не би било добре ако представянето пострада. Направихме някои изчисления. Едва по време на надпреварата обаче, когато прогнозата е за температури около 30 градуса, ще видим дали резултатите от симулациите ни със сребърна кола са различни от постиженията на писта с черен автомобил.“
На въпрос дали е съвпадение, че всички болиди със задвижваща система Ферари бяха със сериозно изоставане в квалификацията, Волф заяви направо, че не иска да коментира въпроса
„Достатъчно се изговори. Не искам да обсъждам Ферари. Според мен всичко бе дискутирано подробно и в детайли. Ние искаме те да са конкурентоспособни и да се състезават с нас, при еднакви правила. Нищо не би ме направило по-щастлив, ако има три или четири отбора, с които да се съревноваваме.“
„Не знам какъв е развойният план на Ферари. Замразяването на редица компоненти позволява въвеждането на новости, касаещи издръжливостта. Затова по принцип не се очаква голям напредък в представянето на екипите. Но повтарям, ние много уважаваме Ферари. На Мерцедес и Формула 1 им е необходимо те да са конкурентоспособни.“
How ’bout some more Saturday snaps from Spielberg ?? pic.twitter.com/LSLWp8e1i6
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) July 4, 2020
Що се отнася до DAS и действията на Ред Бул от петък, то Волф поздрави екипа от Милтън Кийнс за момента, в който реши да отправи протеста си
„Техническите иновации са неделима част от Формула 1. В спорта постоянно се говори и за магически решения. Последното „чудо“, което аз лично съм видял, бе двойният дифузьор. От тогава досега става дума повече за напредък в стъпки. В този смисъл DAS е страхотна иновация, придаваща ново измерение на управлението. Надяваме се да ни помогне в някаква степен, но в момента не бихме казали, че това решение променя всичко за нас. Идеята е фантастична и ми харесва фактът, че имаме подобни новости.“
„Системата е толкова иновативна, че няма проблем с търсенето на уточнения. Трябва да отбележа, че беше феърплей от страна на Ред Бул да поискат това изяснение в петък, а не в неделя вечер. За Формула 1 нямаше да е добре първият старт за годината да приключи с резултат, срещу който има подаден протест. Но няма никакъв проблем с подобни действия. Ние също бихме го сторили. Доволен съм, че ФИА прояви постоянство с решението си. Водихме дълги дискусии с тях. Не бихме използвали нещо, за което има съмнение, че федерацията би могла да определи като нелегално. Изходът е отражение на разговорите и размяната ни на мнения с тях.“
Волф предпочете да отседне в моторхоум почти до падока на пистата, а не в хотел. Той е „съсед“ с няколко пилоти, сред които Люис Хамилтън и Себастиан Фетел и сподели, че атмосферата му харесва
„Много е удобно – на практика изминаваш 50 метра, за да отидеш на работа. Аз много харесвам малките шампионати в автомобилния спорт и тази ситуация ми напомня точно на тях. Времето, когато започваш кариерата си, когато най-значимите неща са представянето и хронометърът. Чудесно е да имаш възможност да закусиш в моторхоума си. Там са „отседнали“ и още някои хора – видяхме се със Себастиан, обядвах с Ола (Калениус – председателят на борда на Даймлер, б.а.) и Йорг (Хоу – директор глобални комуникации на Даймлер, б.а.).“