Форс Индия VJM08 е развитие на миналогодишния болид на отбора от Силвърстоун, обясни техническият директор на тима Андрю Грийн.
Екипът се бори почти до последно през 2014 г. с Макларън и макар в крайна сметка да отстъпи, изпитва заслужено удовлетворение от представянето си през миналия сезон. Това бе най-добрата година за Форс Индия досега – отборът се класира шести при конструкторите (като през 2011 и 2013 г.), но събра най-много точки – 155 – от създаването си досега.
– Предизвикателствата с новата кола бяха много по-различни, отколкото с тази за 2014 г. – обясни Грийн. – Миналия сезон имаше напълно нови технически правила и задвижваща система, така че вложихме огромни усилия само, за да стигнем до първата надпревара. Впоследствие се съсредоточихме основно върху изпипване и развитие. Разбрахме кои са силните и слаби страни на VJM07 и се фокусирахме върху подобрение на първите и поправяне на вторите. Най-значителните промени в новия болид са в предната част. Със смъкването на шасито и новите правила за носа предницата изглежда много различно спрямо предишните. Преработката на конструкцията доведе до загуба на аеропритискане, което се постарахме да възстановим. Има и други, по-малки промени, като модифицирани кутии за радиаторите с нови отвори за охлаждане например.
Грийн каза също така, че новости има и под повърхността като напълно нова конфигурация на задното с окачване. Хидро-механична система замества оригиналните торсиони:
– Това ще ни позволи да изследваме нови варианти на настройки за задната част на автомобила. Ще можем и по-бързо да правим промени. Най-просто казано, тази промяна представлява нов инструмент за инженерите ни.
Форс Индия използва аеродинамичния тунел на Тойота и болидът за 2015 г. е развит там. Грийн сподели, че това е помогнало значително в работата:
– Възможността да тестваме 60% модели е сериозна стъпка напред в постигане на по-голяма прецизност в данните. Това на свой ред ще подобри корелацията на информацията от тръбата и тази на писта. Аероизпитанията обаче не са единственият път, по който се стремим да постигнем напредък в представянето си. Анализирахме програмата си за симулатора с цел да намерим нови посоки на развитие. Повишихме CFD-възможностите си до 30 терафлопа – огромна промяна в сравнение с наличните преди пет години 0,3 терафлопа.
Грийн не очаква намаляването на задвижващите системи до 4 на сезон да е особен проблем за отборите от Формула 1. Той посочи, че през 2014 г. Нико Хюлкенберг на практика е карал с толкова, тъй като петата има само 17 обиколки в Остин (САЩ). Промените в гумите на Пирели, макар и малки, пък ще повлияят на поведението на задната част на автомобила. Колко точно, ще бъде установено по време на предсезонните тестове. Форс Индия VJM08 ще излезе на пистата Каталуния за втората серия изпитания.