Вината за липсата на титли във Ферари не е на Фернандо Алонсо и Себастиан Фетел, написа Лео Турини в последния си коментар, посветен на ситуацията в Скудерията. Разговорът около случващото се в тима от Маранело продължава с различни гледни точки и една от най-интересните е тази на италианския журналист, който е особено близък с отбора. Той анализира разпада на отношенията и доверието между тима и Фетел.
Турини припомни, че през 2018 г. Фетел публично обяви, че би предпочел да запази Кими Райконен като свой съотборник, както и какво сочи реакцията на тима в сравнение с отношението към Михаел Шумахер преди години
„Те не го послушаха (ако го интересува моето мнение – по-добре, че не го сториха) и стана ясно, че Себ вече не е безспорен номер 1 за Маранело. Тогава си зададох въпроса дали подобно нещо щеше да се случи ако Шуми беше казал: „Искам да запазя [Еди] Ървайн”, щеше ли [Жан] Тод да доведе някого другиго в отбора? Не.”
„Настоящата ситуация се корени в събитията – на и извън пистата – от 2019 г. Шарл [Льоклер] демонстрира страхотно каране и убеди ръководството в нещо, което ще трябва да докаже: че той е избраният, предопределеният. Не ти дават договор до 2024 г. (и не прибират брат ти в академията си), ако не вярват сляпо в теб. От Джон Елкан до Луис Камилери през Матия Биното, истинският архитект на настоящото положение.”
Неколкократно през последните седмици бе посочвано от различни източници, че Биното работи с Фетел за оставане в Скудерията. След като отборът и пилотът потвърдиха официално, че се разделят след сезон 2020 се появи и версия, че от Маранело всъщност изобщо не били предлагали нов договор на четирикратния световен шампион. През февруари тази година Биното каза, че разговорите с Фетел са започнали още миналата Коледа. Сподели още, че германецът е първа опция за Ферари. Двете страни обаче не намериха компромис. А споменавайки Биното и неговата роля в последните събития, Турини посочва, че историята не бива да подминава шефовете на легендарния италиански тим, когато се разглежда постигнатото за последното десетилетие.
„Алонсо плюс Фетел. 2010-2020. Нула титли. И вината не е на Фернандо, както не е и на Себ. Между 2010 и 2020 г. Ферари така и не направи доминиращ автомобил”
„Понякога имаше кола, с която може да се печели, но в нито един момент не бе доминираща. От Алонсо до Фетел се смениха президенти, шефове на отбора, технически директори, инженери. Какво тогава се случи, та изгонихме Алонсо и Фетел и започваме от Сайнц и Шарл, които общо имат около десетина подиума? Надявам се, че най-после ще се отървем от вярването, че шампион зад волана е гаранция за успех. Или може би не сме (вече има такива знаци) и скоро Ферари ще се обърне към мантрата: „Но Льоклер е феномен и ще се погрижи за всичко.””
? ⚽️#essereFerrari ? pic.twitter.com/TeZY4vy6lE
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) May 16, 2020