Серхио Перес вече е по-бърз от Валтери Ботас, въпреки че това е дебютният му сезон в Ред Бул, заяви Жак Вилньов. Световният шампион за 1997 г. коментира пред f1-insider.com съотборниците на Макс Верстапен и Люис Хамилтън и каква роля могат да изиграят те в шампионата.
„Тази година ни очаква интересна борба между Хамилтън и Верстапен. На Имола стана ясно, че Люис е отвикнал да рискува. Но сега ще му се наложи, тъй като за първи път от няколко години има равен съперник от друг отбор.“
„По мое време аз се борех с Михаел Шумахер така, както Макс сега води битка с Хамилтън. Тогава Михаел не се справи с мен. В същото време Хайнц-Харалд Френцен (съотборникът на Вилньов през шампионската му 1997 г. – б.р.) бе по-добър и по-бърз от съекипника на Шумахер Еди Ървайн. На Френцен му отне твърде много време, за да се почувства комфортно в Уилямс. Затова и отборът заложи на мен доста рано. Без подкрепата на съотборник обаче, особено в последното състезание, щеше да ми е трудно да изпреваря Михаел. С Френцен притиснахме Шумахер и Ървайн не можа да се намеси в битката.“
„Сега Серхио Перес е нов в Ред Бул Рейсинг, а вече е по-бърз от Ботас, който кара петия си сезон в Мерцедес. Серхио може повече да помогне на Макс, отколкото Валтери на Люис“, каза Вилньов
„И не разбирам особено Тото Волф – защо вини [Джордж] Ръсел за катастрофата? Ботас знаеше много добре, че потенциалният му наследник се готви да го изпревари и рискува сериозен инцидент с мръдването си надясно. Не бива да го прави при толкова трудни условия на пистата. Но това демонстрира колко е напрегнат в едва втория старт от сезона. И положението няма да се подобрява. Защото просто е твърде бавен. Ако не беше, нямаше да му се наложи да брани толкова упорито позицията си срещу един Уилямс.“
Ралф Шумахер изрази подобно мнение пред Скай Германия.
„Ботас със сигурност не играе игрички при над 300 км/ч. Но трябва да се запита защо му се наложи да се бори с Уилямс дълбоко някъде из средата на колоната. Той често е карал на подобно на нивото на Хамилтън, а сега е много далеч от това. От Мерцедес се опитаха да обяснят ситуацията с липса на сцепление в задната част – за мен целият пакет „Валтери Ботас“ няма сцепление в момента. Трябва да направи нещо. В противен случай бързо ще се самоизвади от играта.“
На Алан Джоунс пък му направи впечатление изказването на Тото Волф след надпреварата за Гран при на Емилия Романя
Ядосаният шеф на Мерцедес каза, че Ръсел е трябвало да съобрази, че се състезава с Мерцедес. Световният шампион за 1980 г. изобщо не хареса думите му.
„Вижте, знам, че той е резервен пилот на Мерцедес и че Мерцедес доставя двигатели на Уилямс, но ако бях на мястото на Джордж Ръсел, щях просто да кажа: „Я се осъзнайте! Аз карам за Уилямс, не за вас.“ Има твърде много странично влияние откъде ли не. Тото Волф управлява отбора на Мерцедес и е в правото си да критикува Джордж, да изрази разочарование. Но да каже нещо подобно, според мен е малко глупаво“, обясни австралиецът.
Хелмут Марко пък направо каза, че Волф трябвало да отчете преди всичко, че прекъсването даде шанс на Хамилтън да се върне в състезанието.
„Тото трябва да види голямата картина. Заради стореното от Ръсел Хамилтън можа да се върне в състезанието. Без катастрофата щеше да е загубил обиколка“, заяви съветникът на Ред Бул.
View this post on Instagram