Президентът на индийската автомобилна федерация Вики Чандок призова правителството на страната си да улесни процедурите по издаване на визи за догодина с оглед затрудненията, изпитани от част от екипите и журналистите, когато си вадеха необходимите документи, за да пътуват за първата Гран при там. Спорът за допълнителните данъците, искани от властите, също не помогна за плавното протичане на подготовката, но в крайна сметка екипите вече са на Буд Интернешънъл Съркюит.
Организаторите от Джайпее груп поеха ангажимента да покрият нужните суми за отборите и пилотите – по-голямата част от тях ще им бъдат възстановени след приключване на събитието. За 2012 г. обаче е необходимо значително подобрение на системата, прочула се с всевъзможните си бюрократични спънки.
– Индия трябва да осъзнае факта, че позволява да се внася какво ли не оборудване за всякакви други спортове. Точно както топката или батата са средствата, с които се състезава Сачин Тендулкар, така и колите и останалите неща на отборите от Формула 1 са важни. Какъв е смисълът да се натоварват организаторите с депозит от 40 или 60 милиона долара, след което да връщат парите без 2 или 5% административни такси? Правителството ни трябва да прояви по-широко разбиране и да опрости процедурите. Нужно е да се отървем от насадената британска бюрокрация. Има прекалено много документи и твърде големи количества пари се въртят – заяви той пред английския Телеграф.
От Джайпее груп са предложили на правителството вариант за справяне, какъвто се прилага в Сингапур. Там условията за внасяне и изнасяне на каквото и да е са изключително строги, но за отборите от Формула 1 се създава специален коридор, оставящ встрани обичайните митнически и проверовъчни процедури. В Индия обаче Формула 1 е класифицирана като форма на забавление, а не спорт и съответно това може да създаде проблеми.