Стратегии с по четири спирания в бокса избраха победителят във вчерашната Гран при на Испания Себастиан Фетел (Ред Бул) и Люис Хамилтън (Макларън), а третият – Дженсън Бътън – се справи с един пит по-малко, което му помогна да заеме последното място на почетната стълбичка и да изпревари Марк Уебър с втория RB7.
По-голямата част от състезателите стартираха надпреварата с мекия тип гуми, предоставени за Каталуния (софт). Новият тип хард влезе в употреба по-често към края на състезанието, като случилото се на трасето потвърди предвижданията на Пирели за това, че ще издържа по-дълго време – до 25 обиколки.
Един от отборите с отличаваща се спрямо останалите стратегии бе този на Заубер. Камуи Кобаяши и Серхио Перес използваха твърди гуми за средната част от състезанията си и завършиха с меката смес, като и двата болида се класираха в зоната на точките.
Вчера още веднъж се видя също така, че износването и поведението на гумите наистина има по-голяма роля за изпреварванията, отколкото системите KERS и DRS. Испанската Гран при освен това бе спечелена от пилот, който не стартира от полпозишън, за първи път от 2000 г. – тогава Мика Хакинен пресече пръв финала, докато на първа позиция на грида се бе наредил Михаел Шумахер.
– Беше наистина драматичен финал на състезанието, като битката между Фетел и Хамилтън продължи до самия край. Невероятно вълнуващо бе да се наблюдава и великолепният старт на Фернандо Алонсо в началото. По-назад в колоната отбелязахме някои интересни стратегически избори, най-вече в Рено и Заубер. И макар състезанието да бе прекрасно, не сме съвсем доволни, тъй като целта бяха 3 питстопа, а не 4. Получи се така заради разликата в представянето на двата типа гуми, но пък е интересно да се спомене, че най-бързите обиколки всъщност бяха направени с хард – коментира моторспорт директорът на италианската компания Пол Хембри.
В края на тази седмица предстои следващия кръг от световния шампионат на Формула 1 в Монте Карло. Там дебют на писта ще направи сместа суперсофт.