Себастиан Фетел (Ред Бул) спечели за първи път победата в Гран при на Монако, като надделя в изключителна битка с Фернандо Алонсо с Ферари и Дженсън Бътън (Макларън).
Състезанието ще остане в историята като едно от най-инфарктните и драматично развили си в цялата 69-годишна история на прочутата надпревара.
Германецът победи за пети път в 6 кръга този сезон, като кара без грешка по тесните улици на Монте Карло, спирайки само веднъж за смяна на гуми и едва удържайки атаките на Алонсо и Бътън, които бяха с два и три бокса и на моменти бяха много по-бързи.
В последните турове катастрофа прекъсна състезанието и Фетел получи възможност все пак да смени гумите си, което направиха и съперниците му и това му даде глътка въздух накрая, но и без нея той направи великолепно каране днес, демонстрирайки наистина блестяща класа.
Състезанието бе невероятно от старта до финала, като започна драматично още от самото си начало. На старта от първите 10 пилоти само Люис Хамилтън бе с по-твърдите гуми от типа софт, защото най-доброто му време от квалификацията бе анулирано за пресичане на шикан. Така вместо седми той трябваше да стартира 9-ти и му предстоеше да направи едно изключително тежко състезание, каквото се и оказа надпреварата за него, включваща много агресия, удари, наказания.
Фетел започна състезанието с великолепен старт и се изстреля напред от първата си позиция. Зад него в първия завой се влезе Бътън, а на гърба му се залепи Алонсо, който изпревари Уебър. За австралиеца бяха Розберг, Маса, Малдонадо (също потеглил отлично), Петров, Шумахер (забавил се прекалено много) и Хамилтън.
В първите 5 обиколки Себастиан бе по-бърз с около 1 сек от преследвачите и се откъсна на 4,6 сек. Алонсо бе на 1,5 сек зад Бътън, а зад гърба му Маса притискаше Розберг. Хамилтън пък преследваше Шумахер.
След втората от общо 78 обиколки бе разрешено ползването на DRS, но само на стартовата права. Хамилтън отвори крилото в началото на 6-ия и 7-ия тур при поредните атаки, но нямаше как да изпревари опитния си съперник. В 10-ия обаче Люис най-после успя и взе деветото място.
В същото време преднината на Фетел бе все така около 4,3 сек, а Алонсо бе на 1,6 сек зад Бътън. Испанецът бе най-бързият пилот в този момент и направи две рекордни обиколки.
В 11-ата обиколка Шумахер бе изпреварен и от Барикело, при това не в зоната с DRS, а на спускането след казиното. След това Михаел влезе в бокса за смяна на гуми и нос, Нико Розберг с втория Мерцедес също бе крайно нестабилен и Маса го атакува много силно и изпревари н 12-ия тур. Малдонадо също задмина Нико на завоя Табак.
Напред дистанцията между Бътън и Фетел се стопи до 3,7 сек преди Дженсън да спре в бокса за първи път в 15-ия тур, Фетел направи своето първо и единствено спиране само обиколка по-късно, а стратегията на съперника му бе с още два стопа. Беше много интересно, защото Бътън сложи отново супермеки гуми, а Фетел, както и Алонсо, избраха софт.
При спиранията обаче Дженсън излезе начело, направи 2 обиколки с рекордна скорост и се откъсна на 6,2 сек пред Фетел и Алонсо. Следваха Маса, Малдонадо, Петров и Хамилтън без спирания в бокса. Хамилтън натискаше Петров, но не можа да го изпревари.
В 23-ата обиколка Бътън влезе в бокса за смяна на гуми и излезе на пистата със суперсофт. Бе вече едва на 13-о място зад Марк Уебър, който пък бе забавен изключително много при първите смени.
Напред Бътън с меките си гуми се откъсна на 10,6 сек пред Фетел. Зад него на 3,4 сек бе Алонсо.
В 27-ия тур в бокса спря и Маса и излезе от бокса пред Хамилтън и зад Уебър, също с по-твърдите гуми.
Хамилтън започна веднага да го притиска и да се опитва да го изпревари, но Маса добре запазваше енергия в KERS, за да има темпо на стартовата права.
Напред темпото на Бътън спадна и той бе на 14 сек пред Фетел, зад когото пък Алонсо бе на 2,9 сек.
След лидерите бяха Барикело, Кобаяши, Сутил, Хайдфелд и Буеми, които не бяха спирали в бокса до 31-ия тур, а след това вървяха Уебър, Маса и Хамилтън. Следваха Малдонадо и Петров и зад тях Михаел Шумахер изпревари Нико Розберг на фибата.
В 33-а обиколка Бътън спря за втори път в бокса и този път сложи суперсофт. Назад Хамилтън натисна Маса във фибата. Двамата се удариха и след това Фелипе се блъсна в мантинелите на тунела. Колата на Шумахер пък спря на входа на бокса. Алонсо влезе за втори път в пита в момента, в който бе обявено излизането на сейфти кар.
В 38-ата обиколка състезанието бе рестартирано, като Фетел бе начело с 1 стоп пред Бътън и Алонсо с 2.
В 40-ата обиколка комисарите започнаха разследване на удара между Маса и Хамилтън , а Люис притискаше Уебър. Двата се бореха за 6-о място зад Сутил и Кобаяши, които бяха с 1 стоп.
Напред Бътън бе само 2,3 сек зад Фетел, след 2 тура го настигна с по-меките си гуми, а съотборникът му получи наказание с минаване през бокса заради удара с Маса. Той го изпълни веднага и излезе от пита 9-ти. Малко по-късно спря и за смяна на гуми и се върна на пистата все така девети.
В 45-ата обиколка обаче Фетел избяга на Бътън с 0,5 сек и излезе от близката дистанция под 1 сек, позволяваща отваряне на крилото. Алонсо бе на 6 секунди за англичанина.
Дженсън спря за трети път и излезе зад испанеца с по-твърдите гуми тип софт.
В 52-ата обиколка Фернандо направи най-добрата си обиколка от началото на състезанието, за да избяга от летящия зад него британец и да догони германеца. Разликата до Фетел бързо изчезна. Бътън пък стопи изоставането си от близо 19 секунди и тримата се наредиха на метри един зад друг в невероятна битка.
Фетел беше най-бавен, но начело на групата. Алонсо търсеше начин да го изпревари, но нямаше никакъв шанс по тесните улици. Бътън пък се опитваше да използва и най-малката грешка. Обиколките бяха невероятни. На стартовата права германецът просто ускоряваше по-добре, а в завоите пазеше идеалната линия. Въпреки че отваряше крилото, Алонсо нямаше никакъв шанс. 9 обиколки преди края лидерите настигнаха групата пилоти в средата, които също водеха битка. Гумата на Адриан Сутил бе спукана на Табак, а зад него бяха Алгерсуари, Хамилтън, Петров. Стана истинско меле и Хайме и Виталий разбиха колите си в мантинелите и на пистата излезе кола за сигурност. На шикана Люис Широн до басейна се появи и линейка и след 72 от общо 78 обиколки бе показан червен флаг. Колите спряха, на стартовата права с възможност да довършат битката!
Петров внимателно бе изваден от автомобила си и откаран в болница, но бе в съзнание. Руснакът се оплака от болки в крака.
Механиците на Макларън оправиха крилото на Хамилтън, който също пострада при мелето.
Колегите им от Ферари пък сложиха суперсофт на колите на фаворитите и всичко практически свърши като битка, защото точно от разликата в гумите идваше и разликата в темпото. Колоната се подреди зад сейфти кар и последните 5 обиколки трябваше да решат победата.
След рестарта обаче Хамилтън удари Малдонадо на първия завой, за което комисарите отново започнаха разследване – такова течеше и за мелето, предизвикало спирането на надпреварата. Люис започна да преследва Уебър, който пък бе на метър зад Кобаяши. В предпоследната обиколка австралиецът задмина пилота на Заубер.
В 77-ата обиколка Алонсо направи рекорд и отново се залепи зад Фетел, но нямаше как да го изпревари в последните завой. Себастиан бе победител, Алонсо втори, а Бътън трети в едно състезание, за което ще се разказва години.