Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Фетел начело в последната свободна сесия за Гран при на Италия

Фетел начело в последната свободна сесия за Гран при на Италия

32
0
Виталий Петров

Пилотите на Ред Бул Себастиан Фетел и Марк Уебър бяха най-бързи в последната тренировка преди квалификацията за Гран при на Италия на пистата Монца. След тях останаха Фелипе Маса с Ферари и Люис Хамилтън (Макларън), чиито топобиколки бяха с половин секунда по-слабо темпо!

И тази последна сесия премина при отлично време, като повечето пилоти в топекипите направиха по поне 2 серии с твърдия тип гуми преди в края на изпитанията да поставят чифта си софт за последните 60 минути подготовка и с него да запишат най-добрите си постижения.

Направи впечатление, че в обиколките си с медиум Фернандо Алонсо с Ферари отново бе на повече 1,5 сек от топвремената на Ред Бул с този по-твърд, както бе на Спа-Франкоршамп. След това с меката смес разликата бе по-малка, но все така отчайваща за тифозите.

Пилотите на Ред Бул при това направиха топобиколките си с меките гуми не веднага след излизането си от бокса, а след 2-3 обиколки.

Фетел записа най-добър тур в самия край на тренировката, след като преди това оправи ъгъла на сходимост на задните колела, работейки само с твърдите гуми. Така бе постигната желаната стабилност при фиксирането на кембъра на предните гуми тази сутрин.

Пръв от пилотите в челото с меки гуми топтур направи Нико Розберг с Мерцедес, който продължи работа да самия край на тренировката, за да измери тяхното износване създало проблеми в Белгия.

Съотборникът му Михаел Шумахер също сложи рано софт – около 25 минути преди края, но не бе така доволен от настройките и бе с по-слабо време. Той обаче остана обаче с най-високата скорост на правите от всички в цялата тренировка.

В Макларън също дълго търсиха най-добрите настройки и изглежда не ги намериха напълно, но поне натрупаха нужната им допълнителна информация преди квалификацията.

Техният автомобил е с най-изправените крила от лидерите, но Дженсън Бътън се оплака от нестабилност на предната част. Бяха сменени торсионните щанги в колата му, но той така и не се доближи до времето на Ред Бул. Хамилтън опита в края, но остана на над 0,5 сек от Ред Бул с меките гуми в симулация на квалификационен тур.