Себастиан Фетел спечели първата позиция за Гран при на Белгия днес, оставяйки зад себе си Люис Хамилтън (Макларън) и съотборника си в Ред Бул Марк Уебър.
Времето продължи да е лошо преди квалификацията. Няколко минути преди старта валя и пистата бе мокра за първия сегмент от сесията, а точно заради валежи никой от отборите така и не можа да събере достатъчно данни от свободните тренировки, така че битката щеше да се води малко на сляпо. В конкретния момент най-добрият избор бе интермедии, а и слънце се показа иззад облаците, когато колоната пилоти започна да излиза от питлейна след светването на зеления семафор.
Бе получена информация, че пак се задава дъжд и трябва веднага да се правят обиколки. Още в загряващия си тур обаче Михаел Шумахер се удари на Риваж и отпадна от борбата. Седемкратният световен шампион, който държи рекорда за победи на Спа, се обади по радиото, казвайки, че не знае какво се е случило. От екипа му обясниха, че се е подхлъзнал на мокър асфалт и е изгубил контрол.
До край тази част от квалификацията се размина с други сериозни инциденти. След финала й се оказа, че най-бърз е Дженсън Бътън пред Марк Уебър и съотборника си в Макларън Люис Хамилтън, а цели трима пилоти останаха извън границата от 107%: Жером Дамброзио (Върджин), Витантонио Лиуци (Испания Рейсинг) и Даниел Рикиардо (Испания Рейсинг). Те, както и Шумахер, ще чакат решение от стюардите относно подреждането си на стартовата решетка. Пол ди Реста с Форс Индия пък се завъртя накрая и също не прескочи Q1. Той хвърли вината върху отбора си с изявлението, че бил повикан да се прибере в бокса, тъй като в екипа смятали, че преминаването му в следващия етап е сигурно.
Сведенията за дъжда по време на първите 20 минути от квалификацията се разминаваха – на моменти до крайност. Заваля след прибирането на пилотите, при това доста силно, но постепенно утихна. Непредсказуемостта на времето обаче означаваше, че със светването на зеления семафор за Q2 всички останали в битката състезатели моментално бяха обратно на пистата – този път нямаше никакво чакане и игри с гумите.
Междувременно Адриан Сутил претърпя втория за деня удар – изпързаля се на качването на Червената вода и катастрофира. Това доведе до спиране на сесията при оставащи близо 7 минути от нея, докато автомобилът и попилените от него части бъдат прибрани. Пастор Малдонадо от своя страна се завъртя, но за късмет не претърпя инцидент и Уилямс-ът му остана невредим.
Борбата в Q2 се оказа безкрайно оспорвано заради недостатъчното време. Постиженията бяха подобрявани непрекъснато. Фернандо Алонсо считаше, че в трафика е невъзможно, но и той бе по-бърз от очакваното, оглавявайки подреждането. Хамилтън пък едва не се удари с Малдонадо на финала, а малко по-късно вече наистина се сблъска с пилота на Уилямс. В хаоса по трасето най-големият губещ се оказа Дженсън Бътън, който се озова 13-и, докато Бруно Сена стигна топ 10 в първия си уикенд като титуляр за Рено.
Още в първите минути на третата част от квалификацията Фелипе Маса изхвърча от пистата в чакъла. Бразилецът се измъкна и продължи, а от питуола му съобщиха, че няма повреди (поне видими) по автомобила. Хамилтън излезе последен на трасето, а предпочитаните гуми вече бяха софт, след като асфалтът изсъхна достатъчно.
Уебър бе начело след първите бързи обиколки, вече с време под 2 минути (1:53.798), следван от Маса, Алонсо и Фетел. Перес за момент излезе пръв, но Марк отново надделя. Фетел бе с второ постижение, а Люис се нареди трети. В последните решителни опити Себастиан бе най-бърз, Уебър се озова зад Перес (което вероятно го забави повече), а Хамилтън спечели второто място в самия край на сесията.
Впечатляващо бе класирането на Хайме Алгерсуари, постигнал шесто време със своето Торо Росо и това на Бруно Сена (Рено) – седми. Серхио Перес със Заубер също бе в топ 10 днес на Спа-Франкоршамп.