Себастиан Фетел ще стартира от първа позиция в утрешната Гран при на Монако във Формула 1. Той постигна най-добро време в днешна инфарктна квалификация прекъсната от тежък инцидент, в който едва не загина мексиканският пилот Серхио Перес. Младежът загуби контрол над Заубер-а си на излизане от тунела и се удари странично в предпазвана стена от модерни Tec-Pro бариери. За щастие животът му е вън от опасност.
Катастрофата му прекъсна финалната фаза на квалификацията, в която дебютантът във Формула 1 участваше за първи път и съперниците на Фетел не можаха да подобрят времето му в оставащите само 2:26 мин. Така втори остана Дженсън Бътън (Макларън). Трети е Марк Уебър, зад когото се наредиха Фернандо Алонсо и Михаел Шумахер.
Преди началото на квалификацията бяха премахнати всички гумени легнали полицаи на новия завой след тунела, където сутринта колата на Нико Розберг отскочи и излетя неуправляемо към мантинелите. Механиците на Мерцедес хвърлиха огромни усилия, за да подготвят болида на германеца за началото на квалификацията и се справиха, като Нико напусна бокса в средата на първата част с поставени направо меки гуми. Колегите им Испания Рейсинг не можаха да се справят така и колата на Витантонио Лиуци, който също катастрофира сутринта, остана в бокса.
В първия сегмент всички фаворити направиха само по 1 голяма серия от 6-7 обиколки с твърдия тип гуми и в тях подобряваха резултатите си във всеки тур.
Хамилтън и Бътън бяха най-бързи. Фетел и Алонсо бяха след тях, а времето на Нико със суперсофт бе близко до това на испанеца. Затова и фаворитите отново се прибраха в бокса и не използваха първия от трите си комплекта най-меки гуми. Времената на Виталий Петров, Пастор Малдонадо и Перес със суперсофт не бяха заплаха, но Шумахер също реши да не рискува и сложи меки гуми, за да си гарантира участие в следващата фаза.
В Q2 всички се хвърлиха в битката вече с меки гуми, но отново с повече от една бърза обиколка в серия. Хамилтън бе най-бърз пред Фетел (с разлика 2 хилядни от секундата!), Бътън и Алонсо.
Зад испанеца се нареди съотборникът му Маса с по-късно излизане с меките гуми, както и Марк Уебър. В топ 10 влязоха още и двете коли на Мерцедес, както и латино-дебютантите -Перес и Малдонадо с Уилямс.
Така за лидерите оставаха по 2 комплекта нови меки гуми за финалната фаза.
Първият бе използван от всички в началото на решителните 10 минути. Най-бърз бе Фетел, пред Бътън, Уебър и Алонсо. Хамилтън се забави с излизането си от бокса заради последни уточнения и още бе с ниско темпо. Лидерите смениха гумите с нови за решителни турове и точно тогава около 3 минути преди края Серхио се разби на излизане от тунела в ограждението при събирането на улиците от пътната мрежа. Сутринта точно на това място за малко се размина с подобен удар Розберг, а през 1994 г. при подобен инцидент за малко не загина Карл Вендлингер.
За щастие в следващите минути стана ясно, че пилотът е жив. Бе в съзнание и бе говорил с доктора на Формула 1 Гари Хатщайн. Откараха го направо в болница.
За оставащите от квалификацията 2:26 мин пилотите изчакаха над 35 минути, като пръв бокса напусна Хамилтън, който обаче доста дълго стоя пред светофара и гумите му изстинаха и в обиколката си направо пропусна преминаването през мястото, където се удари Перес и се отказа от усилието да промени незавидната си седма позиция. Останалите също нямаха никакъв шанс да подобрят времената си и редът се запази.