Пилотите на Ред Бул Макс Верстапен и Даниел Рикиардо заеха първата и втората позиция в откриващата тренировка за Гран при на Абу Даби на пистата Яс Марина, 21-и последен кръг от шампионата на F1.
С гумите хиперсофт холандецът постигна 1:38.491 мин и изпревари съотборника си с близо половин секунда. Трети и 4-и се наредиха пилотите на Мерцедес – Валтери Ботас и Люис Хамилтън. Двамата нямаха добро темпо в една обиколка с най-меките за уикенда гуми.
С много повече гориво на борда работиха състезателите на Ферари. Това остави Райконен и Фетел едва 7-и и 8-и, като пред тях се вредиха Естебан Окон от Форс Индия и Кевин Магнусен от Хаас.
No surprises with the weather #AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/oUJL96kUHG
— Formula 1 (@F1) November 23, 2018
Сесията започна при слънчево и топло време. В нея за Уилямс караше Роберт Кубица вместо Сироткин, който ще бъде титуляр през 2019 г., а за Заубер зад волана беше Антонио Джовинаци на мястото на Льоклер.
В Ред Бул и Ферари използваха тръби на Пито за изследване на аеродинамичните потоци. В Скудерията използваха хибриден вариант на предното си крило, в което са спазени доколкото може изискванията в правилата за 2019 г.
Charles Leclerc is sitting out FP1 today with @Anto_Giovinazzi taking his place in the @SauberF1Team car #AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/rMHvHqdzp0
— Formula 1 (@F1) November 23, 2018
В началото пилотите правеха само инсталационни обиколки. Чак 23 минути след началото на тренировката Ботас записа време, което бе подобрено от Сайнц. С най-меките гуми за уикенда хиперсофт Фетел поведе с 1:41.135 мин. Хамилтън бързо го подобри с 1.4 сек. Рикиардо записа второ време на 0.082 сек, а след него се наредиха Ботас и Кими. Люис и Ботас караха със стари мотори, като след края на тренировките днес ще бъде преценено дали ще продължат с тях до края на уикенда или ще поставят нови.
Логично в следващите минути времената продължиха да падат. Верстапен излезе начело с 1:39.287 мин, следван на 0.289 сек от Люис. Ериксон се завъртя на излизане от завой 1. Последва удар в предпазната стена, но пилотът на Заубер успя да включи на задна и след това да се върне на пистата. Той се прибра в бокса със счупено предно крило.
Problems for @Ericsson_Marcus – the Swede dinks the barriers after losing control out of Turn 1 #AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/3p0PYukBj6
— Formula 1 (@F1) November 23, 2018
40 минути преди края пилотите масово поставиха нови гуми хиперсофт. Ботас и Хамилтън обаче допуснаха грешки в първия си опит. Верстапен пък беше много по-бърз и свали върховия резултат до 1:38.491 мин. Макс обаче също имаше проблеми със сцеплението, като излезе от пистата на завой 6. Рикиардо успя да подобри резултата си, което го изведе на 2-а позиция, на близо половин секунда зад Макс.
Ocon runs wide over a concrete sausage kerb, which appear to be breaking up
📻 „Someone will get a puncture from Turn 20“ he tells his team over the radio#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/wfU9souZtp
— Formula 1 (@F1) November 23, 2018
В последните минути заради широкото излизане на пилотите на предпоследния завой, бордюрът от външната му страна започна да се разрушава. Затова Карлос Сайнц от Рено получи инструкции да минава по-далеч от него. В самия край се появи пушек от колата на Пиер Гасли, който се прибра в бокса на Торо Росо.
FP1 CLASSIFICATION (90/90 MINS): A perfect start for @redbullracing #AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/1FfkaVc3Wq
— Formula 1 (@F1) November 23, 2018