Макс Верстапен, както и двата болида на Алфа Таури, ще са с нови двигатели на Хонда за предстоящата Гран при на Русия. Смяната е планирана и не е следствие от грижите в началото на Гран при на Тоскана. Японският производител проведе задълбочен анализ на агрегата, който имаше проблеми на пистата Муджело. Тогава Верстапен успя да потегли, но веднага след това загуби мощност, потъна назад в колоната, бе ударен и отпадна. Това ядоса сериозно нидерландския пилот и от Ред Бул трябваше да говорят с него по какво работят заедно с Хонда, за да не допускат такива ситуации.
Изводът на Хонда след анализа е, че няколко фактора са допринесли за проблема на Верстапен. Техническият директор на F1 екипа на японския производител Тойохару Танабе обясни, че са приложени контрамерки, така че да се предотврати по-нататъшно проявление на грижите. Смята се, че става дума за промени в електрониката и софтуера на задвижващата система. На Муджело бе съобщено, че проблемите преди старта бяха свързани със софтуера.
Според непотвърдена информация агрегатът на Верстапен от Муджело ще остане сред компонентите, които може да бъдат използвани до края на сезона
„Пистата Сочи е много различно предизвикателство спрямо последните три високоскоростни писти – Спа, Монца и Муджело“, посочи още Танабе. „Тя притежава някои от характеристиките на улично трасе като 90-градусови завои например, но има и две доста дълги прави. Както обикновено, по време на петъчните тренировки ще оптимизираме представянето на задвижващите системи за квалификацията и състезанието. Надяваме се на уикенд без проблеми и с четирите ни коли.“
Track walk, meetings, scrutineering and media time! Sounds like the start of a race weekend, if you ask us 🙌#RussianGP 🇷🇺#PoweredByHonda pic.twitter.com/h20iKqvrgl
— Honda Racing F1 (@HondaRacingF1) September 24, 2020