Макс Верстапен заяви, че разбира загрижеността за сигурността на пистата, но се е постарал да отпразнува победата си миналия уикенд в Австрия по безопасен начин. След карирания флаг пилотът на Ред Бул почти спря под питуола на отбора си, запали гумите и потегли наново. Рейс директорът Майкъл Маси заяви впоследствие, че веднага се е свързал с екипа и е разяснил, че това няма да се толерира в бъдеще.
„Другия път ще се врътна“, пошегува се Верстапен. „Ясно ми е, разбира се, че се отнася за сигурността. Но аз погледнах в огледалата, изтеглих се плътно вдясно, внимавах. Всички бяха вляво. Аз просто подпалих гумите.“
„Ако не е позволено, няма да го правя пак. В онзи момент мислех, че е забавно и безопасно. Но ми е ясно, разбира се, че не искат да виждат нещо подобно пак, нямам проблем с това.“
Ready for another run around the Ring 🇦🇹 We can’t wait to get back on track tomorrow 👊 #ChargeOn 🤘 pic.twitter.com/QdB6jkzNGk
— Red Bull Racing Honda (@redbullracing) July 1, 2021
Фернандо Алонсо не е напълно съгласен със строгата гледна точка на Маси. Според него феновете харесват подобни изпълнения.
„Допада ми, когато можеш да си сам себе си. Дори въртенето понякога в Абу Даби – според мен феновете го харесват, има много видео клипове на тези моменти и т.н.“, обясни двукратният световен шампион.
Николас Латифи обаче има различен опит от 2015 г., когато се състезава във Формула Рено 3.5. Тогава той пресича финала и се удря в Роберто Мери, който намалява значително след карирания флаг. Инцидентът се случва точно на пистата Ред Бул Ринг
„Видях, че Макс се е изтеглил навътре, за да празнува с тима си, така че се постарах да остана колкото се може по-вляво. Мисля, че не е най-добрият вариант да се сваля толкова много скоростта. Да, директно зад него нямаше други състезаващи се автомобили, каквато бе ситуацията през 2015 г. Тогава бях съсредоточен върху тези зад мен и не очаквах някой полуспрял на грида. Но подобна ситуация може да има тежки последствия. Необходим е компромис. Беше опасно и не мисля, че други коли ще го правят в бъдеще. Наистина не е добра идея да се намалява толкова“, обясни Латифи.