Макс Верстапен няма определен стил на управление, защото постоянно го променя спрямо конкретните условия на пистата и възможностите на автомобила си, обясни самият пилот. Нидерландският състезател разказа пред the-race.com, че в началото на кариерата му във Формула 1 му е липсвал опит какво да очаква от поведението на болида, тъй като имаше само един сезон в F3 зад гърба си. Помогнали му основни познания, натрупани още в картинга.
„За един пилот няма значение дали колата му е с нестабилна предна или задна част, дали настилката е хлъзгава, има ли сцепление – постоянно адаптираш стила си към условията. Ако просто заявиш „ето, това е начинът ми на каране“, няма да си бърз. Според мен се учиш по време на цялата си състезателна кариера – от картинга през Формула 3, докъдето стигнеш. Всеки уикенд колата се държи малко по-различно. Така че просто трябва да се приспособиш.“
„Всеки уикенд адаптираш стила си по малко, така че да си сигурен, че автомобилът ти върви добре. И разбира се, опитваш да го настроиш според предпочитанията си, но той никога не отговаря напълно на тях. Винаги трябва нещо да се доизпипа. Или поне да опиташ. В крайна сметка това прави един състезател бърз“, разясни Верстапен
Според 23-годишния пилот най-големият му напредък през миналия сезон е по отношение на постоянството в представянето.
„Да взимаш правилните решения в първата обиколка, такива неща. Много помага да знаеш, че разполагаш с автомобил, с който непрекъснато можеш да се бориш за подиум. Винаги съм казвал, че съзнанието малко се променя от това да си в топ тим или да имаш шанс да спечелиш в сравнение с, да речем, отбор по към средата на колоната. Там например се рискува много по време на първия тур, защото пилотите в тази зона са наясно, че първата обиколка може да им реши състезанието. Докато аз в момента знам, че дори да стартирам лошо, по принцип винаги мога да се върна до трето място в най-лошия случай. Настройката на съзнанието е напълно различна.“
„В шампионата също не е необходимо да рискуваш много и постоянно. Не съм в позиция, в която да се налага да залагам непрекъснато 110%. Наясно съм, че дори при добър старт и ако се гмурна от вътрешната страна на Люис [Хамилтън] или нещо подобно, той вероятно ще успее да си върне позицията. Или когато Серхио [Перес] успяваше да ме задмине – тогава знаех, че ще го изпреваря.“
Верстапен е възприел също така философски поглед към възможността да спечелиш титлата във Формула 1
„Трябва да приемеш, че през повечето време в F1 има един доминиращ отбор и ако не си в него, каквото и да правиш, няма да се получи. Само се изнервяш, караш хората около себе си да се чувстват несигурни и нещастни.“
За сезон 2021 Макс би искал по-голяма издръжливост от болида си Ред Бул. Според него тимът си е направил необходимите изводи от миналата година и ще се постарае да елиминира проблемите.
„През миналия сезон доста бързо осъзнахме, че не сме в състояние да се борим за титлата. Все пак се наслаждавах на битката и извличах максимума от колата в квалификации и надпревари. Останаха ми няколко приятни спомена“, сподели още Верстапен.
View this post on Instagram