Тежък трафик и няколко инцидента белязаха тренировките и квалификацията за Гран при на Саудитска Арабия. Най-сериозната катастрофа бе на Шарл Льоклер във втората петъчна сесия. Неколцина пилоти получиха повреди при преминаване върху бордюри. В съботната тренировка Никита Мазепин и Пиер Гасли едва се разминаха с Люис Хамилтън – разликата в скоростта на пилотите в бързи и бавни обиколки е огромна. В квалификацията Кими Райконен докосна Валтери Ботас при опит да задмине Мерцедес-а. Макс Верстапен пък загуби полпозишъна, удряйки се в края на Q3 в предпазна стена. Пилотът на Ред Бул бе изключително разочарован от станалото и все още очаква да разбере дали няма да се наложи смяна на скоростната кутия в автомобила му. Той освен това предупреди, че може да стане наистина голяма катастрофа.
View this post on Instagram
„Може да стане сериозен инцидент. Ако автомобил се блъсне в предпазна стена на старта или в който и да е друг момент състезанието, може да отскочи обратно на трасето и да стане сериозна беля“, обясни Верстапен
„На Спа променят Червената вода поради същата причина – правят зона за сигурност там. Да, страхотно е да се кара, но слепите завои правят нещата много сложни. Чувства се опасността.“
View this post on Instagram
Съотборникът му Серхио Перес хареса характера на трасето и управлението по трасето в Джеда. Мексиканският пилот обаче посочи, че слепите завои предизвикват прекалено опасни ситуации.
„Пистата е чудесна, но опасна от гледна точка на факта, че правите стигат до слепи завои. Нещата са доста плашещи, ако погледнете онборд записите на някои коли. Надявам се в състезанието да не стане нещо лошо. При близка битка в надпреварата един малък инцидент може да прерасне в нещо наистина голямо.“
„Според мен трасето просто е твърде рисково без основателна причина“, посочи Перес
Мексиканският пилот на Ред Бул сподели, че е говорил и с други състезатели по въпроса, който е бил обсъждан преди квалификацията. Вероятно ще се дискутира и след надпреварата. Рейс директорът Майкъл Маси предупреди отборите да внимават повече от обичайно и да уведомяват пилотите си на пистата за движението на останалите. След станалото с Мазепин Хамилтън се обади по радиото, че никой не му е казал за приближаването на пилота на Хаас. Пиер Гасли получи предупреждение за това, че попречи на Карлос Сайнц в Q2. В решението на стюардите накрая се казва: „Бихме искали да използваме тази възможност да подчертае пред всички екипи, че вследствие характеристиките на пистата ефективната радио комуникация е от особено голямо значение. Трябва да се подава информация към пилотите за коли, които може да изпреварват по време на състезанието (в случаите на застигнати с обиколка болиди).“
„Във Формула 1 е по-лесно благодарение на GPS-а“, коментира Джордж Ръсел. „Нямахме такива неща във Формула 2, когато се състезавах там. И мисля, че определено е време Формула 2 и Формула 3 да имат GPS телеметрия, за да виждат кой къде и да са наясно. Многократно сме виждали какъв абсолютен хаос настава там.“