Макс Верстапен записа най-доброто време в първия ден тренировки за Гран при на Белгия. В следобедната сесия обаче той се завъртя на излизане от Ле Комс и се блъсна в предпазните бариери броени минути преди карирания флаг. Въпреки катастрофата пилотът на Ред Бул каза, че е доволен от работата си през деня.
And that’s how FP2 finishes 🏁 Max tops FP2 with a 1:44.472 and Checo is P10 with a 1:45.404 #BelgianGP 🇧🇪 pic.twitter.com/sdKJA5NTrZ
— Red Bull Racing Honda (@redbullracing) August 27, 2021
„Просто изтървах задната част на колата. Малко повече поднесе, не успях да коригирам движението и за съжаление ударих стената. Но иначе денят бе добър“, коментира Верстапен
„Мисля, че целият петък мина чудесно и можем да сме доволни. Има, разбира се, някои неща, които да се доизпипат, но като цяло сме доволни. Според мен това определено бе положителен старт. Не съм променял нищо по колата и крилата. Бях доволен от поведението й. Но да, има няколко елемента за обмисляне.“
„Трудно е да се каже как ще върви колата на мокра писта, защото трасето днес в нито един момент не бе напълно мокро. Мисля, че прогнозата е времето да се влошава по-нататък през уикенда.“
Another 🚩 RED FLAG 🚩
Verstappen into the barriers coming out of Turn 7 #BelgianGP 🇧🇪 #F1 pic.twitter.com/42oZFa50Kw
— Formula 1 (@F1) August 27, 2021
Серхио Перес се нареди десети в следобедната сесия
Мексиканският пилот, чието оставане в Ред Бул бе потвърдено между двете петъчни тренировки, сподели, че колата му върви добре.
„Събрахме много информация, която ще анализираме, така че да оптимизираме максимално болида за утре. Страхотно е, че приключихме и с договора за догодина. Така ще мога да се фокусирам върху остатъка от сезона. За мен е удоволствие да съм част от този отбор“, добави Перес.
Техническият директор на Хонда F1 Тойохару Танабе пък заяви, че задвижващата система на Верстапен от Силвърстоун може и да бъде спасена, но при доста условия.
„Решихме, че не можем да използваме агрегата на Макс (от Гран при на Великобритания. Този на Чеко (Перес от Унгария) е напълно разрушен. Но в случая с Макс не сме сигурни. Ако сменим някои компоненти, може и да го използваме при нормални условия. Но от гледна точка на безопасността щетите са твърде много, за да се кара в състезания.“
„При сегашните правила не можем да сменяме елементи, които са запечатани от ФИА. За съжаление точно такива компоненти искаме да сменим. Целият поглед върху тази ситуация сочи, че има какво да се премисли в регламента. Особено като се има предвид настоящата икономическа ситуация смятам, че може да се обсъди. Както и да е, ние уважаваме правилата“, каза Танабе.