Макс Верстапен даде най-добро време в последната свободна тренировка преди квалификацията за Гран при на Бахрейн. Пилотът на Ред Бул изпревари пилотите на Мерцедес Люис Хамилтън и Валтери Ботас с 0,263 и 0,366 сек.
Температурата на въздуха бе 28 градуса в началото на тренировката, тази на пистата – 32 градуса. Алекс Албон бе с ново шаси след вчерашната си катастрофа във втората сесия на пистата Сахир. От Уилямс бяха нарушили вечерния час заради проблем с горивната система в болида на Николас Латифи.
След свършената вчера работа малцина излязоха на пистата в началото на тренировката. Първи бяха пилотите на Хаас Кевин Магнусен и Ромен Грожан, последвани от Кими Райконен с Алфа Ромео.
Преди сесията пък рейс контролът съобщи, че премахва ограниченията на четвърти завой на трасето. Заради нарушаване на лимитите там вчера имаше анулирани над 30 тура.
The final practice session is under way…
The two @HaasF1Team cars are the first out on track #BahrainGP 🇧🇭 #F1 pic.twitter.com/umjpjywpjS
— Formula 1 (@F1) November 28, 2020
Първото записано време бе на Райконен – 1:31.247 мин, като той бе останал сам на пистата. Към него се присъединиха състезателите на Уилямс Николас Латифи (с нова задвижваща система) и Джордж Ръсел, но повечето пилоти все така си бяха по боксовете.
#FP3 underway: with Bahrain’s new winter date, there’s less of a difference between the daytime and night time sessions than tbefore, so plenty of useful work being done. Everyone out on the soft tyre so far with teams concentrating on performance runs #F1.
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) November 28, 2020
20 минути след началото на сесията излязоха и останалите, последен започна работа тимът на Мерцедес. Изборът на абсолютно всички бе гуми софт
След първите серии начело бе Макс Верстапен с 1:29.617 мин, следван на 0,369 сек от Люис Хамилтън. Серхио Перес бе на 0,542 сек. Фетел даде предпоследно време и по радиото се възмути от Джордж Ръсел, зад когото се оказа по време на бързия си тур.
Четвъртото място заемаше Пиер Гасли (+0,615 сек), следван от Алекс Албон и Естебан Окон. Топ 10 допълваха Ландо Норис, Шарл Льоклер, Даниел Рикиардо и Валтери Ботас. Верстапен бе свалил малко от най-доброто си време до 1:29.600.
Here’s how the top 🔟 stack up midway through FP3#BahrainGP 🇧🇭 #F1 pic.twitter.com/KcltgmEjgC
— Formula 1 (@F1) November 28, 2020
He currently tops the timesheet but he might have an issue with the rear of his car – he’s back in the pits now#BahrainGP 🇧🇭 #F1 pic.twitter.com/Zre1DuDUWo
— Formula 1 (@F1) November 28, 2020
20 минути преди карирания флаг почти всички се прибраха обратно по боксовете. В пита на Ред Бул се опитваха да оправят проблема с DRS-а на Верстапен. От Пирели отбелязаха, че най-доброто време в третата сесия през миналата година бе 1:29.569 (на Льоклер), тоест напълно съпоставимо с постижението на Макс, въпреки че селекцията гуми сега е за по-меки смеси, а времето е малко по-хладно.
Ботас оглави класирането 15-ина минути преди края на тренировката с 1:28.721 мин. Това време веднага бе подобрено от Хамилтън до 1:28.618.
Верстапен свали 0,263 сек от постижението на англичанина (1:28.355)
Албон излезе четвърти, на 0,663 сек от съотборника си.
Bahrain always punishes the brakes, with seven braking events and three classified as „heavy“ (braking for 0.4s or longer, with 4G or more) ⚠️
However, we expect next weekend’s Outer Loop to be even MORE punishing! 👀#BahrainGP pic.twitter.com/rNzJFVq8AY
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) November 28, 2020
В последните няколко минути нямаше кой знае колко бързи опити и съответно липсваха размествания в класирането. Верстапен остана начело, като в Ред Бул търсеха решение на проблема със задното крило. В Мерцедес пък техническият делегат на ФИА Джо Бауер водеше дискусия с част от инженерите на отбора.
FP3 CLASSIFICATION
Max Verstappen leads the two Mercedes in the final practice session – all 👀 will be on qualifying!#BahrainGP 🇧🇭 #F1 pic.twitter.com/bovU9cToi2
— Formula 1 (@F1) November 28, 2020