Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен най-бърз в първата тренировка за Гран при на Австрия

Верстапен най-бърз в първата тренировка за Гран при на Австрия

2813
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен бе най-бърз в първата тренировка за Гран при на Австрия. Зад пилота на Ред Бул се класираха пилотите на Ферари Шарл Льоклер и Карлос Сайнц.

Времето бе значително по-хладно, отколкото преди седмица. Температурата на въздуха бе 18 градуса, тази на пистата – 31,5-32. Шансът за дъжд бе определен на 40%.

Гуаню Жу бе в кокпита на Фернандо Алонсо за тази сесия. Той бе първият китайски пилот, участвал в официален F1 уикенд от осем години насам. Рой Нисани отново кара за Уилямс – на мястото на Джордж Ръсел, а Калъм Илот – на Антонио Джовинаци.

Екипите пък получиха нови, експериментални гуми на Пирели, които да изпробват в днешните тренировки

Ако отзивите за тях са добри, те могат да бъдат въведени в употреба още за уикенда за Гран при на Великобритания.

Тимовете започнаха веднага работа. Повечето изпробваха новите гуми на Пирели. Пилотите на Ред Бул сложиха софт преди да преминат към тях. Тези на Ферари работеха с хард. Гумите за този уикенд са една стъпка по-меки от тези за Гран при на Щирия, която бе на същата писта миналата седмица.

15 минути след началото на тренировката начело бе Макс Верстапен с 1:05.558 мин. Съекипникът му Серхио Перес бе на 0,473 сек. Трети бе Пиер Гасли, следван от Юки Цунода, Кими Райконен, Естебан Окон, Ланс Строл, Шарл Льоклер, Даниел Рикиардо, Карлос Сайнц.

С експерименталните гуми имаше няколко излитания от пистата – на Строл, Ландо Норис. В дъното на таблицата пък, въпреки направените 14 обиколки, бе Люис Хамилтън

Седемкратният световен шампион бе работил на симулатора на тима си Мерцедес преди втория уикенд в Австрия. В началото на първата сесия на Ред Бул Ринг пък някои от времената му бяха анулирани заради нарушение ограниченията на трасето.

„Не бих казал, че беше удоволствие!“, сподели Хамилтън. „След тези няколко особено трудни състезания обаче исках да видя как мога да помогна на отбора просто да се подготви по-добре. Появиха се няколко добри неща от работата там, но нищо променящо коренно ситуацията. Имаме пилоти, които вършат голямата част от работата в симулатора. Трябва да имаме и правилна комуникация с тях, за да се тестват правилните неща. Като цяло беше положителен опит.“

Хамилтън сложи софт в средата на тренировката и даде трето време – на 0,334 сек зад Верстапен. Гасли бе излязъл втори, на 0,182 сек от пилота на Ред Бул. Според шефа на тима от Милтън Кийнс Кристиан Хорнер първите отзиви на пилотите му за новите гуми били, че са „малко по-различни като усещане, но като цяло са добре“. Със софт Верстапен подобри собственото си най-силно постижение до 1:05.143 мин.

Шарл Льоклер и Карлос Сайнц дадоха второ и трето време 20 минути преди карирания флаг

Постиженията и на двамата пилоти на Ферари бяха със софт, съответно на 0,266 сек и 0,288 сек.

До края на тренировката нямаше съществени размествания в подреждането. Верстапен остана начело, следван от Льоклер и Сайнц. Ботас бе четвърти пред Цунода, Райконен, Хамилтън, Перес, Гасли, Норис.