Жан-Ерик Верн мечтае шампионатите на Формула 1 и Формула Е да се слеят. По време на кариерата си в Гран при французинът кара за екипа на Торо Росо. Най-добрият му резултат бе шесто място – в Канада през 2013 и в Сингапур през 2014 г. След това стана част от първенството за електрически автомобили, където два пъти спечели титлата – през 2017/2018 и 2018/2019 г.
„Като пилот би ми допаднало да видя в близко бъдеще не как Формула Е замества Формула 1”, сподели Верн
„И в двата шампионата има важни производители, така че би било страхотно първенствата да се слеят. Половината от тази електрическа Формула 1, или както искате да я наречете, може да е по улиците и на нормални трасета, а другата половина – на писти като тези в Бразилия, Абу Даби и Сингапур. Не знам дали изобщо някога ще стане. Но това е мечтата ми като пилот”, допълни той пред motorsport.com.
Формула Е има 25-годишен лиценз за организация на надпревари с електрически болиди. Верн обаче не се нае да прогнозира дали е възможно мечтата му да се осъществи, както и не изрази лично мнение относно политиката на ФИА, засягаща опазването на околната среда.
„Нямам кристална топка, а и имам мнения, които предпочитам да запазя за себе си. В момента съм автомобилен състезател. Когато един ден това приключи и поискам да се включа в политиката, ще споделям мислите си по всякакви въпроси.”
Въпросът дали Формула 1 може да стане електрическа бе разгледан подробно в брой 232 на списание ClubS1
В него бяха посочени различни гледни точки като тази на Сирил Абитебул например. Шефът на Рено в F1 смята, че има опасност Гран при да изостане от развитието на индустрията.
„За нещата, които хората обсъждат днес, дори не бихте помислили преди само шест месеца – Ферари вече говори за изцяло електрически автомобил. Светът се движи с много бързи темпове и ние трябва да бъдем много внимателни, за да не изостанем от автомобилната индустрия. Каквото и да мислим за електрификацията, тя няма да изчезне!”
Според ръководителя на Мерцедес Тото Волф по-добрият път на развитие са хибридните концепции.
„В момента ние разполагаме с много ефективна хибридна задвижваща система и просто не сме достатъчно добри в огласяването на качествата й пред света”, обяснява той.
В новия брой на ClubS1 (237) пък може да намерите материал за това как Формула 1 може да се промени и в друга посока, свързана с горивата.
Two years ago.. LMP1 & LMP2 Winners’ Selfie @FIAWEC #6HSpa #GoodTimes #Racing #GDrive #WEC Can we go back to racing ?? pic.twitter.com/L2ZrakiJ0x
— Jean-Eric Vergne (@JeanEricVergne) May 7, 2020