В екипа на Ферари може и да са сбъркали с избора на концепция на колата SF90 за новия сезон. Това заяви спортният шеф на тима Матиа Биното след Гран при на Испания. На Каталуня Скудерията изоставаше с 0.8 сек на обиколка в квалификацията спрямо Мерцедес, а в състезанието пасивът също беше много сериозен.
За този сезон тимът от Маранело заложи на концепция на предното крило, при която елементите на предното крило слизат ниско долу към страниците. Това намалява съпротивлението и осигурява по-висока скорост на правите, но води до по-малко притискане в завоите.
Същата концепция използва и Алфа Ромео. Пилотите на тима Райконен и Джовинаци също имаха сериозни проблеми на Каталуня. Те бяха едни от най-бавните в решетката и завършиха едва 14-и и 16-и.
При Мерцедес предното крило е с по-високи профили на елементите на предното крило в краищата. Това осигурява повече притискане най-вече в среднобързите и бавните завои. То доведе до преднина на Сребърните стрели от над половин секунда в последния сектор в Испания.
Като цяло концепцията на Ферари даде предимство на бързи писти с дълги прави като тези в Бахрейн и Баку.
Тя би трябвало да е по-добрата на трасета като Ред Бул Ринг, Жил Вилньов и Монца, които предстоят. На средно бързите и по-бавните трасета обаче предимството ще е на страната на Мерцедес. А те са доста повече в календара.
А това води до извода, че в крайна сметка концепцията на Ферари е погрешната. И за да имат някакъв шанс Фетел и Льоклер да се борят с Хамилтън и Ботас, то в Скудерията може да се наложи да променят изцяло колата. А това би отнело месеци.
Изглежда във Ферари им остава да се надяват в следващия кръг в Монако Хамилтън и Ботас да допуснат грешки и да загубят състезанието. А след това Скудерията да спечели надпреварата в Канада.
И след това да се надява промените, които задължително трябва да направи по автомобила, да са достатъчно ефективни, за да може той да достигне до нивото на Мерцедес.