Първата в историята Гран при на Индия бе поредното не особено успешно за екипа на Уилямс състезание, въпреки че Рубенс Барикело бе сравнително бърз в определени части от надпреварата. Съотборникът му Пастор Малдонадо отпадна заради технически проблем. Главният инженер Марк Гилан обобщава уикенда за тима.
– Какво бе техническото предизвикателство, поставено от новата писта Буд?
– Един от най-големите проблеми бе логистичен – да сме сигурни, че автомобилите ни ще пристигнат навреме. За щастие разполагаме с отличен координационен екип и всичко се получи както трябва. Що се отнася до представянето ни на пистата, то асфалтът бе страшно мръсен и условията непрекъснато се подобряваха. Това обаче не позволи да преценим правилно износването на гумите, както и да сравним поведението на софт и хард преди реалното състезание.
– Отборът свърши много работа на симулатора за индийската Гран при. Колко напасване на настройките направихте на самото трасе?
– Подготовката ни бе много добра и не се наложи да променяме кой знае колко реглажите по време на състезателния уикенд.
– Какво бе представянето на FW33 на Буд Интернешънъл?
– Направихме добра стъпка напред, особено по отношение на състезателното темпо, в сравнение с Корея. За това помогнаха подобренията по пода.
– Правилно ли бяха избрани гуми от типовете хард и софт за тази конкретна надпревара?
– Разбирам основанията на Пирели за избора им, а и двете смеси се представиха далеч по-добре от очакваното по отношение на износването и цялостното поведение. Дългата серия на Рубенс в надпреварата с хард бе чудесна, а той показа и прилична скорост.
– Пастор кара малко в първия ден тренировки. Отрази ли се това на прогреса му през остатъка от уикенда?
– Всяка загуба на време на нова писта разстройва подготовката и се опитваме като отбор да елиминираме загубите. Пастор обаче свърши добра работа в квалификацията, а и неговата скорост в състезанието бе на ниво преди да се счупи скоростната му кутия.
– Следва Абу Даби, където Рубенс се класира седми в квалификацията миналия сезон. Ще има ли FW33 скорост там тази година?
– Трябва да изкараме безпроблемен уикенд и при това положение ще е възможно да стигнем Q3. Но Пастор ще използва девети двигател в Абу Даби, което в комбинация с проблемната скоростна кутия ще доведе до наказание преместване с 10 места на грида. Рубенс ще използва нов мотор – осми за него.