Спортният директор на Мерцедес Тото Волф изрази недоволство от изхода на разследването относно инцидента между Макс Верстапен и Валтери Ботас в третия сегмент от квалификацията за Гран при на Мексико.
Стюардите разгледаха ситуацията, за да установят дали пилотът на Ред Бул е попречил на съперника от Мерцедес. В крайна сметка решиха, че Макс е повлиял на обиколката на Ботас, но не му е попречил.
„Последните седем дни не бяха най-блестящите за взимащите решения”, подхвърли Волф.
Самият Ботас смяташе, че съперникът е попречил на бързата му обиколка, което оказа влияние на представянето му в квалификацията.
„Преди 12-и завой видях Верстапен да се движи бавно и след това остана вляво на излизането от кривата. Това определено повлия на обиколката ми. В 12-и завой трябваше да премина много близо до него, което, разбира се, означава загуба на време. А при влизането в 13-и вече бях извън траекторията си. Не беше като да премина секцията на чиста писта. Блокирах колелата в 13-и завой и съм сигурен, че това нямаше да се случи, ако Макс го нямаше там”, обясни финландецът.
„Така ми остана само един опит в Q3. Това по принцип означава повече гориво – за допълнителен тур, което коства време. Освен това нямаш опита от предходното преминаване. Така че… случи се, няма наказание, история е.
Волф също така отхвърли твърдението на Бърни Екълстоун, че от Мерцедес са помагали в някакъв момент на Ферари за развитието на задвижващите им системи.
„Всички знаят за ръчната граната на Бърни, която експлодира в падока в Мексико, докато той си е в Лондон”, засмя се австриецът. „Не, не е вярно. А и ако си сторил нещо такова, а загубиш шампионата, то сам си се прецакал.”