След първите четири състезания екипът на Уилямс няма записани точки в актива си. Това със сигурност не е особено приятно, защото по същото време миналата година на сметката му имаше вече 18. В Испания пък Пастор Малдонадо постигна първа победа за екипа от дълго време насам. През тази година това едва ли ще е възможно, но екипът явно е работил усилено през изминалите няколко седмици и колата изглежда преработена основно.
Като най-голям проблем за липсата на достатъчно притискане при завиване бе посочена предната част на пода и елементите насочващи въздушния поток под носа. Този поток явно достига задната част на колата сериозно завихрен, което води до промени в силата на потока, а от там и до сериозна нестабилност на задницата при спиране, когато въздушният поток не идва директно отпред. Затова в Уилямс са се върнали в тези области към решения от миналата година.
Сега за Испания, освен промените по пода, са направени модификации по предното и задното крило, както и капака на двигателя в задната част в близост до задната ос. Отхвърлено е бързо тоталното завръщане към FW34, защото новата кола разполага с нов по-малък корпус на скоростната кутия и по-малки батерии за системата KERS.
Всичките тези компоненти са вече изпробвани на писта, след като екипът прекара няколко дни в аеродинамични тестове на испанското трасе Идиада. В първите два дни валя дъжд, което подложи на изпитание търпението на инженерите. В крайна сметка обаче те са останали доволни от това, че данните на пистата са отговорили точно на получените в аеротунела
„Изглежда, че отново сме на прав път“, радваше се Ботас след тестовете.
Още за причините и проблемите на Уилямс четете в новия 160-ти брой на списание ClubS1, който може да намерите от днес.