В отбора на Ситроен в световния рали шампионат обмислят петима пилоти за местата в екипа през следващия WRC. Шефът на Ситроен Рейсинг Ив Матон е свел възможностите до толкова след внимателен преглед на състезатели и техните възможности. Той потвърди, че се водят разговори с настоящите титуляри – Мико Хирвонен и Дани Сордо, с Роберт Кубица (който се състезава с DS3 RRC), Крис Мийк и Мадс Остберг от М-Спорт.
Матон няколко пъти обсъжда въпроса кои ще са пилотите на Ситроен през следващия сезон. Тогава френската компания ще трябва да раздели ресурсите си за два заводски екипа – във WRC и в световния шампионат за туристически автомобили. За WTCC обаче е ясно кой ще е зад волана на С-Елизе – Себастиен Льоб и Иван Мюлер, докато за рали първенството все още няма решение. Матон изчакваше да се проведе поне и рали Германия в края на лятото, за да види представянето на пилотите и на асфалт.
– Нормално е да съм по-близо до решение сега, когато остават два кръга до финала на сериите. Но не сме стигнали до финално такова. Надявам се да оповестим единия си пилот преди надпреварата във Великобритания, но със сигурност няма как да избера и двамата състезатели преди състезанието там – коментира Матон.
Във WRC се смяташе, че тимът провежда дискусии и с бившия член на джуниър екипа Тиери Нювил, за когото обаче се твърди, че може да отиде в Хюндай догодина. От мениджмънта на самият пилот обаче опровергаха това:
– Те ми казаха, че предложението не ги интересува. Не мога да разкрия характера на офертата, но изглежда просто нямат интерес към преговори.
Понастоящем най-добре класираният пилот в генералното подреждане след шампиона Себастиен Ожие (Фолксваген) е Нювил. Сордо, Хирвонен и Остберг заемат съответно позициите от четвърта до шеста, при това на доста сериозна разлика от белгиеца. Испанският състезател спечели първи успех във WRC кариерата си тази година (в рали Германия), но не върви уверено на чакъл. Съотборникът му също е с недостатъчно добро представяне. Остберг пък е със значителен спад в темпото, като и той среща трудности да си върне увереността и скоростта по отсечките. Кубица е смятан за силен вариант за Ситроен, особено като се има предвид, че този уикенд може да спечели титлата във WRC2, при това в дебютния си сезон в категорията.