Истински кошмар преживя отборът на Рено в Сингапур, където автомобилите на екипа бяха дори по-бавни от очакваното. Виталий Петров не успя да прескочи и Q1. Бруно Сена вървеше малко по-добре, но и той не бе в състояние да стори нещо съществено. Техническият директор на отбора Джеймс Алисън анализира случилото се в последния кръг и разяснява очакванията на екипа за Гран при на Япония.
– Какво научихте от Гран при на Сингапур?
– Още по-трудно ни е да кажем точно какво в автомобила ни прави толкова бавни на подобни трасета. Нито пък стана ясно защо ситуацията в Сингапур бе толкова по-лоша в сравнение с Монако или Унгария. От експериментите си с обдухването на дифузьорите по-рано тази година установихме, че системата наистина дава много повече аеропритискане в задната част на автомобилите – особено при доста вдигнати нагоре в тази секция коли. На нискоскоростните писти задната част може да е наистина високо във всички завои, а аероприлепянето е особено ценно на подобни конфигурации. Наясно сме също така, че изпускателната ни система с излизащи много напред тръби, е със значително по-добро поведение от момента, в който точно в тази част има достатъчно притискане. Това като че ли е основният механизъм зад огромната загуба на скорост. Автомобилът ни е страшно чувствителен и към най-малкото геометрично изместване. Освен това имаха купища проблеми със задното крило и пода, тъй като и те се оказаха с безкрайно различно поведение при ниска скорост. Ускори ли болидът, грижите просто изчезват.
– Ще успее ли отборът да се справи с тези проблеми в следващата кола?
– Разбира се. Всеки един от тези проблеми ще бъде изчистен в автомобила за догодина. Но в настоящия момент от сезона е наистина безкрайно трудно да направим нещо повече за R31.
– Предстои Гран при на Япония – очаквате ли R31 да е по-конкурентоспособен на Сузука?
– Очаквам да е с далеч по-добра скорост, отколкото в Сингапур. На Сузука има само два бавния завоя, а R31 се чувства значително по-комфортно на плавни, по-бързи трасета. Ще съм разочарован, ако не сме в топ 10 след квалификацията. Само това би пооправило шока от Сингапур. Трябва да върнем колите в точките. Задължително е – Форс Индия почти ни дишат във врата и са ни необходими няколко наистина добри резултата.
– Какви са предизвикателствата на Сузука?
– Това е една от класическите писти във Формула 1. Популярна е сред пилотите, които са подложени на истински тест на нервите и уменията им в S-кривите, първи завой и 130R. Последните два ще са особено интересни за наблюдение тази година, ако някой посмее да ги премине с активиран DRS по време на квалификацията. Освен това отдавна не сме се състезавали на мокро на Сузука – от 2005 г. насам вали в някоя от сесиите, но всички надпревари вече над 10 години са на сухо!