Екипът на Рено е надминал очакванията си по отношение на новата задвижваща система за 2017 г. Това смята управляващият директор на тима Сирил Абитебул, въпреки че предсеознните тестове на тима бяха изпълнени с технически проблеми, най-вече по отношение на системата за възстановяване на енергията ERS. Френският концерн промени концепцията си на агрегата с цел да намали изоставането си спрямо Ферари и Мерцедес, което до миналия сезон достигаше 50 конски сили.
Смята се, че именно нивото на двигателя ще определи дали екипа на Ред Бул, който ползва продуктите на Рено под името Tag Heuer, ще има шансове да се бори за титлата със Сребърните стрели и Скудерията. Според Абитебул Рено е постигнал повече от очакваното, като заради проблемите с надеждността предстои да се реши какви точно режими ще се използват за първия старт от сезона за Гран при на Австралия.
„Определено в Ред Бул ще са в позиция да се борят за титлата. Знаем това и ще сторим максималното, за да им позволим да го направят. А то е да започнем с надежден двигател за първото състезание. Мисля, че сме изпълнили целта и дори сме над очакванията“, обясни Абитебул, който при представянето на новия болид заяви, че очаква напредъкът спрямо края на миналия сезон да е 0.3 сек на обиколка от мотора.“
Сирил заяви още, че е в тима са очаквали да имат трудности заради смяната на архитектурата на задвижващата система, която важи не само за двигателя с вътрешно горене и системата ERS. „Промяната беше голямо предизвикателство, особено за издръжливостта. Затова не е изненада, че имаме някои проблеми, каза още босът. – Но нивото на представяне го има, като се опитваме да извадим още такова.“