В екипа на Ред Бул се страхували, че Мерцедес може да привлече Макс Верстапен. И затова са побързали да му предложат нов договор с достатъчно добри условия. Това обясни главният съветник на тима Хелмут Марко. Вчера нидерландецът удължи контракта си до 2023 г.
„За нас беше трудно да предположим каква точно е историята между Ферари и Хамилтън, каза Марко пред Auto Motor und Sport. – Но беше ясно, че в Мерцедес трябва да действат ако Люис отиде във Ферари за 2021 г.
И Верстапен щеше да е първият пилот, който те щяха да искат. За нас това (да преподпишем с Макс) беше важна стъпка. Сега можем да гледаме към бъдещето с повече увереност.“
Марко също така обясни, че новината за новия договор на Макс е била посрещната много позитивно от доставчика на двигатели Хонда. „Макс е приоритет за Хонда, каза още австриецът. – В компанията харесват агресивния му стил на каране и неговия открит характер.“
Марко каза още, че очаква в скоро време да лети до Япония и да проведе нови дискусии с Хонда относно подновяване на партньорството с Ред Бул. В края на ноември миналата година Хонда обяви, че остава в спорта поне до 2021 г.
Мениджърът на Верстапен – Раймонд Вермюлен, пък обясни, че новото споразумение на Макс е било договорено сравнително бързо.
„Макс, Йос и аз се съгласихме бързо, че това беше най-добрият избор, каза Вермюлен. – Първият ни разговор беше на вечеря с Хелмут в Бразилия. След това имахме още няколко вътрешни дискусии.
Имаме увереност в развитието на двигателите на Хонда. Смятаме, че Хонда и Ред Бул имат недовършена работа във Формула 1. Ние имаме фантастични комерсиални отношения с тима. А и Макс се чувства в отбора като риба във вода.“