Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 В Ред Бул отписали титлата няколко пъти

В Ред Бул отписали титлата няколко пъти

30
0
Бразилия,Мерцедес,Михаел Шумахер,Ред Бул,Себастиан Фетел

Шест титли за три години. Това успя да постигне Ред Бул в комбинация със Себастиян Фетел. За първите пет едва ли е пролята толкова пот, колкото за последната, тази при пилотите, спечелена от германеца в неделния ден в Бразилия.

Състезанието предложи всичко, което може да ни предложи Формула 1: инцидент на старт, върнал Фетел в дъното на класирането, каране от същия на една потрошена кола, която всички в бокса чакаха да пламне всеки момент, капризи на времето и непрестанни обрати. Всичко това трябваше да преживеят на питуола на Ред Бул, като за капак на всичко радиото на Фетел отказа и той се озова в бокса, когато никой не го очакваше.

„Никога няма да забравя това състезание“, радваше се техническият директор на Ред Бул, Ейдриян Нюи. Звездата в техническия екип на екипа дълго време се взираше в снимките, запечатали пораженията по колата на Фетел.

„Сена направи невероятна глупост“, ядосваше се от своя страна Кристиян Хорнер пред камерите на RTL. „Условията наистина бяха много трудни, но това можеше да ни струва всичко. Видяхте, че Кими дори напусна трасето в желанието си да остави достатъчно място, за да не стане причина за решаването на шампионата. А Сена го завъртя. Не мога да разбера, къде точно искаше да отиде. За мен това си бе абсолютна грешка на Сена.“

Хорнер бил пред психически срив и въобще не вярвал, че Фетел ще продължи.

„Направо си бе чудо, бях изненадан, че колата в крайна сметка оцеля.“

Рейс инженерът на Фетел, Гийом Роклен, също призна, че въобще нямал идея, как въобще болида е останал цял. Най-много притеснения той имал за състоянието на окачването. Оказало се обаче, че проблемите са най-вече в задната част на колата, където ударът едва не причинил пожар, заради поражения по изпускателната система.

„Имаше доста поражения и изпускателната система ни създаде доста грижи“, обясни Роклен. Треперенето на питуола продължило до края на състезанието. „Мислехме, че ауспухът ще се откъсне и колата ще избухне в пламъци. Единственото, което можехме да направим е да стискаме палци до финала.“

„Шестте обиколки след инцидента бяха невероятни“, обясни Хорнер. В същото време обаче за да се намали риска от пожар били променени режимите на двигателя, което струвало мощност. „Въпреки това той бе най-бързия на трасето.“

Загубата на мощност обаче не била единственият проблем за Фетел.

„С намаляването на мощността загубихме притискане в задната част на болида“, разкри Нюи. Той бил горе-долу наясно с проблемите, след като разгледал обстойно снимките, направени на колата на Фетел при първото му спиране. „Намалихме притискането на предното крило, за да подобрим баланса.“

„В средната серия от обиколки решихме да сложим твърдите гуми, защото очаквахме да държат по-дълго време“, продължава Хорнер. Колата обаче била толкова повредена, че гумите въобще не успели да загреят и се изхабили бързо-бързо след непрекъснатото пързаляне по завоите. Балансът на колата бил тотално нарушен и на телеметрията отчетените данни били като при напълно липсващо предно крило. И след сгъстилите се отново облаци започнала лотария, дали да се сложат сликове или интермедия.

„Можехме да сложим само гуми, които са удачни за моментните условия, защото не можехме да се доверим на прогнозите“, обяснява Нюи за проблемите с метеорологичните предвиждания. От Ред Бул сложиха сликове и само минути по-късно заваляха първите капки. „Абсолютен кошмар.“

Така за всички бе ясно, че трябва да сложат вече интермедия, но и тази смяна не мина без проблеми. Микрофонът на Фетел не работеше и той изненада механиците си с неочаквано влизане. Оказа се, че само три гуми бяха приготвени навреме, което струваше нова загуба на време.

„Поне три-четири пъти си мислехме, че всичко приключи“, призна Роклен. „За щастие обаче Бътън свърши чудесна работа. Със сигурност щяхме да сме доволни, ако триумфът бе дошъл по-лесно.“

Но именно заради това сега радостта била още по-голяма.

„Себастиян се изравни с изключително големи имена“, радваше се Хорнер в края. „Екипът бе брилянтен през цялата година и трябва да благодарим лично на всеки член от него. Това е награда за всички нас, също така и за момчетата във фабриката в Милтън Кийнс. Без тяхната здрава и непрекъсната работа нямаше да успеем. Със сигурност ни чака дълга вечер и съм убеден, че утре всички ще имаме главоболие.“