Тимът на Макларън изпита различни аеродинамични компоненти и работи по конфигурацията на задвижващата си система по време на петъчните свободни тренировки в Мексико. От екипа отбелязаха, че са успели да приключат с цялата си програма преди финала на втората сесия, въпреки прекъсването заради строшеното предно крило на Фелипе Насър (Заубер). В нея фокусът бе върху настройки за предстоящата надпревара и баланс на автомобилите.
„Беше труден ден за всички – трасето бе мръсно и хлъзгаво, също като миналата година”, коментира Фернандо Алонсо. „През първата тренировка опитахме някои неща, във втората тествахме различните гуми, но износването не бе сериозно. Ситуацията със сигурност ще се подобри през следващите дни, когато пистата се поизчисти и ще има повече сцепление. В края на втората сесия засякохме аномалия в спирачната система и спрях като предохранителна мярка, за да направим някои проверки. Ще продължим да търсим по-добро представяне, но влизането в Q3 може да не е лесно.”
Дженсън Бътън посочи, че може би е открил нещо интересно при търсенето на подходящи реглажи за мексиканското трасе.
„Не мислех, че ще се почувстваме добре тук, където сцеплението е толкова ниско заради разредения въздух. Но се надявам, че сме попаднали на нещо, с което ще можем да работим. Суперсофтът доста се къса, но износването се подобри в течение на сесията. Дългите серии обаче бяха сложни и според мен всички имаха проблем с най-меките гуми”, сподели англичанинът.
„Мисля, че в началото на състезанието много от колите със суперсофт ще спрат в пита след четири или пет обиколки. Според мен това ще прибави малко вълнение. Медиумът работи по-добре: издържа по-дълго, не видяхме никакъв грейнинг дотук, но пък с този тип гуми има по-малко прилепяне.”
„Според мен сме на ръба на топ 10. Това не е толкова лошо, защото получаваш право да избереш стратегията за гумите си. Ще се опитаме да се класираме в Q3, но състезанието е по-важно, а целта е да спечелим точки.”