В Пирели са съгласни с провеждането и на повече от 20 старта на сезон във Формула 1, заяви спортният директор на компанията Пол Хембри. Според него обаче спортът трябва да се научи как да стабилизират новите състезания и писти.
В календара отново ще има промени – през 2015 г. в него ще влезе Мексико, а година по-късно и Азербайджан. Това прави 21 старта, ако настоящите 19 се запазят.
Въпросът колко надпревари годишно е оптимално да се провеждат не се обсъжда за първи. Според Хембри повече от 20 е напълно възможен вариант:
– Най-голямото предизвикателство при пристигането на нови места е организацията за временния внос/износ. Не са много хората, които извършват подобна дейност. Рядко се случва да внесеш нещо и да тръгнеш да го изнасяш само след няколко дни. По принцип вносът е за продажба или някакви други цели. Подобна дейност е сложна и оказва влияние върху логистиката и структурата й, ако няма гаранции, че ще изкараш оборудването си от съответната страна навреме. Защото в противен случай се налага да купуваш каквото ти е нужно, за да покриваш липсите на нещо, което може да не си получиш дълго време. Така че просто става дума за логистика. В крайна сметка колкото повече са състезанията, толкова по-голяма стойност има за нас (участието в спорта) – получаваме по-голямо покритие. Така че нямаме нищо против провеждането на повече надпревари, но те биха създали чисто практически проблеми. Хората също си имат живот и може да се наложи да има дублиращи се позиции, но с това може да се справим.
Хембри обаче посочва, че отпадането на стартове като тези в Индия и Корея след само няколко проведени там състезания, е тревожно.
– Лично аз смятам, че ако съществуват притеснения дали ще има достатъчно зрители, то тогава пистите трябва да са близо до градските центрове или да са улични трасета, защото тогава хората просто не могат да те пропуснат. Налага се погледнеш, защото всичко се оказва на пътя ти за работа! Ще е интересно да видим какво ще се случи в Сочи. Градът стана по-известен заради олимпийските игри там и ще е предизвикателство дали ще се получи успешна надпревара. Има и изключения. В Остин например видяхме какво се получава, когато един цял град застане зад дадено събитие. Състезанието там не е в центъра, но бяха вложени сериозни усилия, за да се случи. Австрия се върна в календара и беше пълно с публика, при това по средата на планината. Организаторите просто се справиха. Но е необходимо да се прегледа внимателно как новите стартове могат да се подсигурят в бъдеще, защото едва ли някого го устройва да се появи за няколко години и след това да изчезне – добави Хембри.