Шестото място на Мадс Остберг в рали Монте Карло бе малка утеха за М-Спорт, след като имаха шанс да спечелят и подиум. Екипът обаче преглътна разочарованието и определи представянето в първия кръг от световния шампионат за годината като добро, тъй като екипажите доказаха, че са конкурентоспособни. Тиери Нювил бе най-бърз в шейкдауна, Евгени Новиков спечели две отсечки, а Юхо Ханинен и Остберг – по една. Първите трима обаче не стигнаха до финала, докато норвежецът извади късмет с отмяната на последните два етапа, тъй като бе с повреда.
– Не бях виждал условия като тези в последния ден на рали Монте Карло – призна Остберг. – Имаше доста сняг, който обаче вече беше започнал да се разкашква и съответно нямахме никакво сцепление. Колата просто се пързаляше. При първото преминаване на Кол дьо Тюрини се стараехме единствено да се задържим на пътя. Изобщо не карах като в отсечка, а второто минаване от там бе просто трагично. Ударихме стена и трябваше да спрем, за да се уверим, че всичко е наред. Нещо се огъна в задната част, загубихме около пет минути, но всичко това поне ни коства само една позиция. Като се вземат предвид обстоятелствата, съм много щастлив, че спечелих точки от толкова трудно състезание. Научихме много, постигнахме сериозен напредък и това е положително.
Новиков и Ханинен отпаднаха в 14-ия етап (Тюрини 1). Руснакът обясни, че бележките на помощния екипаж не съвпадали с конкретните условия на пътя:
– Всичко се променяше толкова бързо, че просто нямаше как да избегна случилото се. Ударихме камък и се завъртяхме. Строшихме задно ляво колело около 4 километра след началото. Вярно е, че преди това имахме добри времена, но историята помни крайните резултати.
Ханинен също сподели, че ситуацията на трасето е била ужасна. Той обаче продължи с изявлението, че повечето екипажи преодоляха препятствията, докато той не успя.
– През цялото време повтарях, че трябва да съм търпелив и да се уча как да управлявам автомобила, така че съм особено разочарован. Блъснах камък, след което колата още можеше да се кара, но при оставащи две отсечки до края не си струваше риска. Надявах се на повече, но трябва да съм реалист. Това ми бе първата надпревара с нов WRC автомобил, а и за първи път се качих на Форд. Беше страшно трудно състезание и всъщност до инцидента бях доволен от карането си, докато не сбърках – допълни той.