Екипът на Мерцедес вярва, че е на път да преодолее проблемите си с гумите, твърди моторспорт директорът на щутгартския концерн Тото Волф.
В Гран при на Австралия тимът избра стратегия с две спирания за Люис Хамилтън (Нико Розберг отпадна от състезанието). Англичанинът обаче не вървеше добре с медиум и се наложи да сменя още веднъж гуми, което съсипа плановете на тима и доброто впечатление, оставено от квалификацията.
След финала шефът на Мерцедес в F1 Рос Браун призна, че по поведението на гумите и как работят те с F1 W04 тепърва ще се работи. Волф от своя страна е убеден, че отборът е в по-добра форма в сравнение с миналия сезон.
– Изглежда обаче, че трябва да се вложат повече усилия за състезанието, отколкото за квалификацията. (От) Седма позиция на грида (Кими Райконен) спечели състезанието, докато (Себастиан Фетел) от първа имаше грижи и финишира трети. При това положение може би е по-добре да се направи компромис в събота, за да се получи колата за неделя – разясни австриецът пред autosport.com.
Според Волф влиянието на гумите този сезон е по-голямо, отколкото в миналия.
– Някои отбори изглежда напълно са загубили посоката. Макларън, Уилямс и Торо Росо изобщо не успяват да управляват гумите. А Форс Индия вървяха фантастично през 80% от надпреварата, докато накрая представянето им стана по-лошо. При нас меката смес в началото работеше прекрасно и изглеждаше, че ще можем да изкараме дистанцията с два бокса. С по-твърдата обаче ситуацията бе точно обратната. В Малайзия ще е още по-сложно, защото там вече ще е горещо. Това също трябва да се вземе предвид и да се опитаме да разберем колкото се може повече неща за гумите – допълни Волф.