Техническият директор на Мерцедес Джеймс Алисън определи спада в скоростта на колите на Ферари в последно време като интересен. В Гран при на САЩ и Гран при на Бразилия пилотите на Скудерията не успяха да спечелят първата стартова позиция. А в предните 6 състезания те неизменно бяха на полпозишън.
Състезателното темпо на Льоклер и Фетел в Остин и на Интерлагос също беше по-слабо отпреди. Това провокира мнения, някои от които като на Верстапен доста крайни, че спадът се дължи на техническата директива на ФИА от САЩ, която дойде в отговор на запитване от Ред Бул.
Тя касаеше горивния поток. В нея се казваше, че опитите за влияние върху начина на измерване на максималния разрешен горивен поток и неговото надвишаване се счита за нарушаване на правилата. Имаше предположения, че във Ферари някак си успяват да заобиколят този лимит на потока.
„Мисля, че във Ферари още са много силни на правите, каза Алисън. – Но това не бе толкова забележимо в квалификацията и състезанието в Бразилия, както беше в петък в тренировките. Това може да се дължи на много неща.
Но можем да кажем, че в 2 поредни състезания техните пилоти не са на полпозишън. А те имаха сравнително комфортна преднина преди това. Това е интересно нещо. Но не е такова, от което можем да правим някакви твърди заключения.“