В екипа на Мерцедес изобщо не се имали колебание да запазят дългото си междуосие на колата и за 2018 г. Според техническия директор Джеймс Алисън това е правилно решение, което носи много позитиви в бързите завои и на правите. Недостатък то е на бавните трасета, като Монако, Сингапур и Унгария, но на повечето писти реално е предимство спрямо конкурентите.
„Дългото междуосие е нещо, което много рано сметнахме за нас коз и съм сигурен, че сме прави за това, каза Алисън. – Решението да го запазим беше много лесно, защото е сигурно, че предимствата, които имахме в колата от миналата година, ще бъдат на лице и тази година.“
Алисън заяви още, че промяна на посоката на развитие на колата би било по-голям риск за водещ отбор като Мерцедес спрямо конкурентите, които могат опитват различни неща в стремежа си да намалят разликата.
„Аеродинамичните детайли на колата са доста важни, каза още Джеймс. – И има много повече възможност при промяна да ги влошим, отколкото да ги подобрим. Ако искате да следвате нова и различна концепция, може да се сблъскате с много негативи, преди да започнете да придобивате позитивите.“
Алисън обясни също така, че колата W09 е забележителна с тясната си задна част, което е станало възможно благодарение на екипа на Анди Коуел по двигателя и свършената от него работа по задвижващата система. А стесняването е довело да сериозно подобряване на скоростта на колата.