Екипът на Мерцедес е поел риск, оставяйки Люис Хамилтън на пистата с плоско петно върху предната му дясна гума, което е можело да доведе до счупване на окачването на болида на британеца.
Шампионът натисна агресивно спирачките и не успя да намали достатъчно, за да вземе първия завой. Той блокира предното дясно колело и мина напряко през шикана. След това остана на пистата до края на 17-ата обиколка с проблемната гума, която му създаваше и сериозни вибрации.
При такива ситуации обикновено пилотът бива извикан в бокса за смяна, но с оглед на положението в шампионата и битката за титлата му с Розберг, е било решено той да остане на трасето и сам да се справя с проблемите.
Крайното решение е било на техническия директор на Мерцеде Пади Лоу след консултация с Тото Волф и други членове на тима. „Плоското петно беше от средно-висок ниво, обясни Лоу. – Като при високо ниво може да има такива вибрации, че да се претовари окачването.”
Пади даде за пример какво е можело да се случи с инцидента на Кими Райконен на Нюрбургринг през 2005 г. Тогава финландецът кара много време със силно повредена предна дясна гума, като водеше в надпреварата, В последната обиколка вибрациите счупиха окачването и пилотът на Макларън се завъртя и отпадна.
„Честно казано нивото на претоварване на бе ясно, преди Хамилтън да започне да се движи с пълна състезателна скорост, каза още Лоу. – От първоначалните цифри изглеждаше от средно-високо ниво, а след първите обиколки стана ясно, че има претоварване на окачването. И колата се движеше над нашите одобрени лимити.”
Първоначалната ни цел на тима е била Люис да влезе в бокса в 19-20-та обиколка, но с оглед на проблема това стана в края на 17-ата. Според техническият бос в първите 12-14 обиколки положението с гумата не се е влошило, но в края на стинта това се е случило и затова питстопът е бил изтеглен малко по-рано.