Екипът на Макларън дойде в Барселона, решен да скъси значително изоставането си спрямо отборите в челото. За това трябва да помогне сериозен пакет от нови елементи, които да подобрят значително представянето на отбора – ново предно крило, ново задно, променени кутии на радиаторите, подобрения в предното и задното окачване, както и множество дреболии под карбоновото покритие.
„Като цяло променихме в известна степен начина, по който нашата платформа фунционира“, заяви спортният директор на Макларън, Сам Майкъл. „В първите състезания бяхме значително назад спрямо собствените си очаквания. Така че решихме да променим основно своята кола.
В предишното състезание успяхме да се доберем до шестата позиция. Това е максимума, който колата до този момент можеше да постигне и на който да се надяваме. Въпреки подобренията обаче не очакваме проблемите ни да изчезнат като с магическа пръчка.”
В Уокинг са наясно, че това ще е продължителен процес, преди отново отбора да може да се бори за места на подиума или дори за победи.
„От известно време имаме ясна представа за това, къде са нашите проблеми. Решаването им е втората част от задачата. Този процес обаче изисква известно време.
Предприели сме промени във всички области, не само в областта на аеродинамиката. Най-голямата грешка би било, при положение, че нещата не вървят, е да се съсредоточим в една, единствена област. Винаги става дума за целия пакет и затова трябва промените да са навсякъде.“
Майкъл е сигурен обаче, че не става дума за фундаментален проблем.
„Ако това се бе случило преди да речем десет години, тогава едно изоставане от 0,6 сек., колкото е нашето, щеше да е достатъчно за трето или четвърто място. Разликите тогава бяха по-сериозни. В момента обаче те са много по-малки и има повече добри отбори, борещи се за място в челото. За спорта това е много хубаво, но това не опростява нашата работа. Напротив.“