Смесени бяха чувствата в тима на Макларън, когато след куп перипетии и недобро темпо на колите им през уикенда в крайна сметка се оказаха трети в първия кръг от световния шампионат на Формула 1.
Люис Хамилтън тръгна от 18-а позиция на стартовата решетка, като атакува от самото начало и наваксваше позиции в колоната. При второто му спиране в бокса бе направена модификация в реглажа на предното крило, но като цяло болидът му МР4-24 вървеше сравнително стабилно. В самия край на надпреварата англичанинът пресече финала четвърти след катастрофата на Кубица и Фетел, а наказанието на Ярно Трули му спечели още едно място.
– Спечелихме повече точки, отколкото реалистично очаквахме. Аз мислех как да взема една, така че шест е страхотно постижение. Определено не сме забравили как се побеждава: стратегията ни бе перфектна, а екипът свърши фантастична работа. Като се има предвид какво ни е колата, изстисках всичко възможно от нея, направих едно от най-добрите си състезания – коментира англичанинът, който накрая поздрави и сънародника си Дженсън Бътън и Браун за победата в Австралия.
Хейки Ковалайнен от своя страна, подобно на Ник Хайдфелд (BMW Заубер) загуби всички шансове за добро представяне почти веднага след старта на надпреварата. Въртящият се Ред Бул на Марк Уебър отнесе Макларън-а на финландеца, при което се спука предна лява гума и се счупи предното окачване. Хейки отбеляза единствено, че това е състезателен инцидент и такива неща се случват.
Шефът на Сребърните стрели Мартин Уитмарш бе доволен от постигнатото. Спортният директор на Мерцедес Норберт Хауг пък отбеляза, че в крайна сметка Хамилтън е най-добре класиралият се състезател с болид със система KERS. Той не пропусна и факта, че трите първи автомобила в Гран при на Австралия са с двигатели на щутгартската компания, на която той е и вицепрезидент.