Истинска радост цареше в Макларън след квалификацията за Гран при на Монако, въпреки че заради наказания пилотите на тима Щофел Вандоорн и Дженсън Бътън ще стартират от по-задни от извоюваните позиции.
Белгиецът се класира за Q3, но катастрофира в края на втория квалификационен сегмент и не кара във финала. Така той остана десети в подреждането, като има санкция преместване с три места назад на грида заради удара му във Фелипе Маса по време на Гран при на Испания.
Бътън пък, който в Монте Карло замества участващия в Инди 500 Фернандо Алонсо, зае деветото място на стартовата решетка. Неговото наказание обаче е цели 15 места – за смяна на компоненти в задвижващата система. Въпреки това англичанинът заяви, че истински се е забавлявал на трасето и си е спомнил как се кара силна кола.
„В квалификацията достигаш момент, когато наистина трябва да изпипаш настройките на колата си, а това все още ми е малко далечно”, призна Дженсън. „Тазгодишните гуми са напълно различни спрямо тези от миналия сезон – как работят, как се износват, колко издържат. Трудно намирам последните няколко процента представяне. Но съм щастлив. В единствения си състезателен уикенд тази година се класирам девети на грида, а стартирам 20-и!”
„Изобщо не съм очаквал тази възможност, така че ще е страхотен спомен – да карам в Монако с тези чудовищни, великолепни машини. Страхотен късмет. И е невероятно, че съм девети.”
Вандоорн съжаляваше за грешката, която сложи край на квалификацията за него. Той допълни, че понякога това се случва, когато натискаш много точно в Монако. Белгиецът обаче сподели, че се чувства много спокоен и уверен в кокпита този уикенд.
Рейсинг директорът на Макларън Ерик Булие каза от своя страна, че тимът очаквал точно в тази квалификация да стигне Q3 и с двете си коли.
„Всъщност дори не бих изключил възможността вземем точки в състезанието”, добави той. „Всичко може да се случи по тези улици.”
Шефът на Хонда за Формула 1 Юсуке Хасегава разясни, че проблемът в колата на Бътън/Алонсо с MGU-H бил сходен с този от Бахрейн и е свързан с въртенето на турбото.