В Мерцедес обмислят дали да оставят пилотите си Нико Розберг и Люис Хамилтън да се състезават абсолютно свободно след случилото се в Гран при на Унгария.
Според изпълнителния директор (бизнес) на тима Тото Волф екипът върви уверено към титлата при конструкторите. При това положение, смята той, е най-добре отсега нататък на съотборниците да им да бъде позволено да се състезават свободно.
– Това е една от идеите, които обмисляме. Може би сега ситуацията е различна в сравнение с тази от началото на сезона. В момента имаме аванс от 170 точки в шампионата при конструкторите. Понастоящем като че ли може малко да се поотпуснем, в съгласие и с двамата – обясни Волф.
Хамилтън не спази нареждане от питуола да пусне Розберг в надпреварата на Хунгароринг, което отново нагнети напрежението в тима. След това председателят на борда на Мерцедес F1 Ники Лауда заяви, че заповедта била грешка:
– Мерцедес свикна да е начело в шампионата и пилотите ни да се състезават един срещу друг. Това състезание обаче бе напълно различно с колата за сигурност в началото и мократа писта. Във всяка една минута трябваше да се взима някакво различно решение. В тази стресова ситуация на Люис бе казано да пусне Нико, защото е с по-меки гуми. Люис поясни, че ако Нико бе в DRS-позиция – на секунда зад него, със сигурност щеше да го пропусне. Но Нико така и не го приближи на токова. Ето защо разбирам репликата на Люис: „Защо да спирам по средата на пистата, за да мине съотборника ми?” Той се бори за шампионата. От моя гледна точка Хамилтън бе прав. Обаждането дойде в паниката, в опит да наваксаме загубеното.
На въпрос какво щеше да стори той самият, ако получи подобно нареждане, Лауда заяви:
– Даже нямаше да отговоря.
Самият Хамилтън заяви, че е шокиран от нареждането и че всъщност е натискал толкова, колкото и съекипникът му.
– Ако го бях пуснал, щеше да ме бие. Щях да загубя точки спрямо него. Карахме в едно и също състезание. Само защото той е с едно спиране повече в бокса, не означава, че сме в различни надпревари. Той щеше да получи възможност да дръпне напред. После помислих, че ще се върне и ще ме изпревари. Бях много, много шокиран, когато отборът ме помоли да се дръпна. Нико не се доближи достатъчно. Нямаше как да намаля без да загубя спрямо Фернандо [Алонсо] или Даниел [Рикиардо]. Така че беше малко странно – заяви англичанинът. – Не съм съвсем сигурен каква е била ситуацията (на питуола). Ще говоря с всички, сигурен съм, че са го направили заради правилните причини. За себе си смятам, че взех точното решение.
След Гран при на Унгария идва лятната почивка във Формула 1 – следващият старт (в Белгия) е чак в края на август. Волф ще разговаря и с двамата състезатели по време на ваканцията. Той смята, както спомена и по-рано през сезона, че с течение на състезанията двубоят между Розберг и Хамилтън ще се ожесточава, тъй като с напредване на надпреварите резултатите стават все по-важни.
– Колкото повече напредва сезонът, толкова по-напрегната става ситуацията, толкова по-трудно е да победиш съотборника си. Лесно е в началото на годината да кажеш – ето, това са правилата и така ще вървят нещата. Сега е ясно, че тези двама пилоти се борят за титлата. Може би стигнахме до момента, в който предварително постановеното вече не работи, защото не можем да искаме от който и да е от пилотите ни да се откаже от позицията си или да застраши състезанието и шансовете си в първенството за благото на отбора – допълни Волф.