Тимът на Лотус очакваше да има затруднение днес в квалификацията за Гран при на Австрия и точно така се получи на пистата Ред Бул Ринг.
– Намирането на достатъчно сцепление бе основният ни проблем днес – продължи директорът операции на пистата Алан Перман. – Тук на разположение са най-меките смеси в гамата, но тазгодишните смеси са все още доста твърди като цяло. При това положение бе сложно да загреем гумите до оптималния работен прозорец. Същото се случи и с други отбори, ако погледнете стартовата решетка. Е22 е значително по-стабилен с повече гориво, така че състезателното ни темпо би трябвало да е по-добро. Няма кой знае колко варианта за стратегия, но ще прегледаме всичко опции, които биха ни дали максимален шанс да се борим в надпреварата.
Пастор Малдонадо ще е 13-ти, а Ромейн Грожан – 15-ти на грида, като и двамата напреднаха с по една позиция заради наказанието на Серхио Перес.
– Направих много добра Q1, но в Q2 ситуацията бе значително по-сложна – обясни и Грожан. – Досега през целия уикенд имаме проблеми в обиколките с малко гориво, което си пролича и днес. Вчера демонстрирахме добро темпо с повече бензин и дано използваме това максимално добре в утрешната надпреварата. Изпреварванията със сигурност ще са сложни, тъй като максималната скорост не е сред силните ни страни.
Малдонадо каза от своя страна, че има сериозно подобрение в сравнение с вчерашните тренировки, когато той загуби време заради проблем със задвижващата система:
– Днес вървяхме по-добре, с повече мощност и подобрен баланс. Направих добър тур като за сегашната кола, но не сме на желаната позиция. Надявахме се да сме по-конкурентоспособни, но изоставаме на правите и на изкачването.