В отбора на Лотус са оптимисти преди втория кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2015 г. – Гран при на Малайзия. Тимът не взе точки в Мелбърн, но се надява това да се случи на трасето до Куала Лумпур.
Екипът направи добра предсезонна подготовка и навъртя над 4000 километра в тестовете на пистите Каталуния и Херес. В първата надпревара в Австралия обаче нито един от пилотите на тима не завърши. Пастор Малдонадо катастрофира след старта, а Ромейн Грожан получи повреда в първата обиколка и прибра колата. Въпреки това отборът остана окуражен от демонстрирания в по-ранните сесии на Албърт парк потенциал.
Преди втория кръг от сезона техническият директор на Лотус Ник Честър заяви, че екипът е оптимист за надпреварата на Сепанг. В отбора останаха доволни от факта, че още в първата квалификация и двата болида се класираха в Q3. Целта за следващите стартове от календара е да се намали изоставането от Уилямс и да се увеличи разликата спрямо екипите, намиращи се непосредствено зад Лотус. Честър каза също така, че е било необходимо време, за да се поправи удареният автомобил на Малдонадо, но колата ще е готова за петъчните тренировки в Малайзия.
„Болидът е нов и трябва да се обърне по-голямо внимание на развитието на аеродинамиката. Като цяло обаче имаме много добра база за развитие. В петък (в Мелбърн) се изненадахме, защото колите имаха еднакъв проблем със зареждането на пневматичната система, какъвто не се бе появявал по време на зимната подготовка. В събота видяхме сходна грешка в колата на Грожан и в момента във фабриката се работи по проблема, за да се намери трайно решение”, допълни Честър.
Заместник-шефът на екипа Федерико Гасталди обясни колко важно е състезанието в Малайзия за отбора от Енстън: „Удивително е, че ще се състезаваме за 17-ти път на Сепанг. Там винаги стават страхотни състезания. Конфигурацията на пистата представлява огромно предизвикателство както за пилотите, така и за инженерите на екипите. Времето е доста променливо, което е още по-интересно.”
След разочароващия старт в Австралия Грожан е оптимист за следващия кръг от шампионата. Той повтори, че целта остава същата като за първото състезание: класиране в топ 10. Французинът сподели, че Сепанг е една от любимите му писти, защото има много възможности за изпреварване. За Грожан най-големите предизвикателства там са жегата, влагата и обичайните следобедни проливни дъждове. Той допълни, че едно разочароващо състезание не може да го обезкуражи за остатъка от сезона.
Пастор Малдонадо от своя страна каза, че E23 Hybrid вървеше много добре на Албърт парк и продължи: „Има чудесен потенциал. Съжалявам за удара, който се случи толкова рано. Знаех колко много се трудиха момчетата от екипа през зимната подготовка. С оглед на темпото до катастрофата в Австралия бе възможно класиране дори в топ 5. На Сепанг е много горещо, а на болида ни изглежда му допадат такива метеорологични условия, така че това може да ни е от полза.”