В Хонда са много изненадани от случващото се в Мерцедес и необходимостта толкова често да сменят двигатели, заяви Тойохару Танабе. Техническият директор на Хонда F1 обясни, че не се предвиждат допълнително задвижващи системи за Ред Бул и Алфа Таури до края на сезона – стига да няма някакви извънредни обстоятелства.
Quali Results 🇧🇷👉 HAM, P2 Max 👌, BOT, P4 Checo 👊, P5 Pierre 🚀, SAI, LEC, NOR, RIC, ALO – P13 Yuki #PoweredByHonda pic.twitter.com/TCccLeyLc1
— Honda Racing F1 (@HondaRacingF1) November 12, 2021
„Да, много съм изненадан. [Мерцедес] често сменят двигатели с вътрешно горене. И всъщност не мога да повярвам какво се случва при тях. Защо?“, риторично попита техническият директор на Хонда F1
„От гледната точка на производител на задвижващи системи е разочароващо пилот да получи наказание за задвижваща система. Никой не може да предвиди бъдещето, но ако няма някакъв инцидент или неочакван проблем, ние не планираме да използваме допълнителни агрегати за четиримата ни пилоти.“
На въпрос дали смята, че ако не бяха инцидентите, заради които Макс Верстапен и Серхио Перес трябваше да вземат нови агрегати, то Ред Бул щяха да се справят с по 3 мотора, Танабе заяви, че е уверен в това.
„Вярвам го, да. Досега болидите и на Ред Бул, и на Алфа Таури се представят чудесно в края на сезона. Чувстваме се уверени, така че работим както обикновено, подготвяйки се обаче и за всякакви възможни инциденти или неочаквани ситуации.“
Put it in the Louvre 🥰📸 @PierreGASLY #PoweredByHonda pic.twitter.com/pRKDaV0nhx
— Honda Racing F1 (@HondaRacingF1) November 12, 2021
Валтери Ботас използва вече шест двигателя с вътрешно горене през сезон 2021. Люис Хамилтън сложи пети в началото на уикенда за Гран при на Бразилия. Според Кристиан Хорнер този мотор му помага с около 0,2 сек.
„Трудно е да се даде такава преценка. Но ако погледнем нещата в сравнение със скоростта на Валтери… 0,2 сек. Очевидно заради това са избрали да го сменят тук“, каза шефът на Ред Бул.
Тото Волф от Мерцедес обясни, че двигателят е бил с износване, което само е щяло да намалява мощността му до края на сезона
„Все още не сме открили защо точно става това, просто наблюдаваме спадането на мощността. Но мисля, че това ще е последната необходима смяна“, допълни австрийският шеф на Мерцедес в F1.
В Мерцедес очакват днес решението на стюардите относно задното крило на колата на Хамилтън. Техническият делегат на ФИА Джо Бауер установи, че разстоянието между двата му елемента при отворен DRS е повече от разрешените 85 мм. Стюардите отложиха отсъждането за събота.
UPDATE: The Stewards have adjourned the hearing relating to the investigation into the DRS of Car 44.
No decision will be taken tonight, as the FIA await evidence that will not be available until the morning.
The rear-wing assembly of the #44 W12 will be impounded overnight. pic.twitter.com/j98d0mtm8x
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) November 13, 2021