Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 В Хонда са изненадани от случващото се в Мерцедес и необходимостта често...

В Хонда са изненадани от случващото се в Мерцедес и необходимостта често да сменят двигатели

6740
0
Люис Хамилтън, Макс Верстапен, Ред Бул, Мерцедес
Люис Хамилтън и Макс Верстапен; снимка: Ред Бул Контент Пуул

В Хонда са много изненадани от случващото се в Мерцедес и необходимостта толкова често да сменят двигатели, заяви Тойохару Танабе. Техническият директор на Хонда F1 обясни, че не се предвиждат допълнително задвижващи системи за Ред Бул и Алфа Таури до края на сезона – стига да няма някакви извънредни обстоятелства.

„Да, много съм изненадан. [Мерцедес] често сменят двигатели с вътрешно горене. И всъщност не мога да повярвам какво се случва при тях. Защо?“, риторично попита техническият директор на Хонда F1

„От гледната точка на производител на задвижващи системи е разочароващо пилот да получи наказание за задвижваща система. Никой не може да предвиди бъдещето, но ако няма някакъв инцидент или неочакван проблем, ние не планираме да използваме допълнителни агрегати за четиримата ни пилоти.“

На въпрос дали смята, че ако не бяха инцидентите, заради които Макс Верстапен и Серхио Перес трябваше да вземат нови агрегати, то Ред Бул щяха да се справят с по 3 мотора, Танабе заяви, че е уверен в това.

„Вярвам го, да. Досега болидите и на Ред Бул, и на Алфа Таури се представят чудесно в края на сезона. Чувстваме се уверени, така че работим както обикновено, подготвяйки се обаче и за всякакви възможни инциденти или неочаквани ситуации.“

Валтери Ботас използва вече шест двигателя с вътрешно горене през сезон 2021. Люис Хамилтън сложи пети в началото на уикенда за Гран при на Бразилия. Според Кристиан Хорнер този мотор му помага с около 0,2 сек.

„Трудно е да се даде такава преценка. Но ако погледнем нещата в сравнение със скоростта на Валтери… 0,2 сек. Очевидно заради това са избрали да го сменят тук“, каза шефът на Ред Бул.

Тото Волф от Мерцедес обясни, че двигателят е бил с износване, което само е щяло да намалява мощността му до края на сезона

„Все още не сме открили защо точно става това, просто наблюдаваме спадането на мощността. Но мисля, че това ще е последната необходима смяна“, допълни австрийският шеф на Мерцедес в F1.

В Мерцедес очакват днес решението на стюардите относно задното крило на колата на Хамилтън. Техническият делегат на ФИА Джо Бауер установи, че разстоянието между двата му елемента при отворен DRS е повече от разрешените 85 мм. Стюардите отложиха отсъждането за събота.