Отборът на Хюндай не очаква да е на върха в рали Испания, но ще се бори за силно класиране – стига това да не нарушава основната цел, която е финал и събиране на информация. Това заяви шефът на тима Мишел Нандан преди предпоследния кръг от тазгодишния световен шампионат.
Три i20 WRC ще се състезават в надпреварата, чийто център е крайбрежният град Салу. Титулярът Тиери Нювил продължава работата си по развитието на автомобила. Дани Сордо ще кара в домашния си старт, а зад волана на третия автомобил ще е Хейдън Падън.
– Рали Испания ще е голямо предизвикателство не само за пилотите, но и за целия тим, тъй като все едно ще се състезаваме в две различни надпревари. Сервизът в петък вечер ще е труден за инженерите и механиците, които трябва да подготвят колите за асфалт само за 75 минути. Ще помолим екипажите да натиснат малко повече, за да преценим какво ниво на представяне можем да постигнем точно на асфалт, тъй като сега за последно ще караме на такава настилка този сезон. Не очакваме, разбира се, да сме на върха, защото това е развойната ни година. Но ще е хубаво да видим момчетата да се отпуснат малко със скоростта, стига това да не компрометира основната цел. Тя, както винаги, е да научим колкото се може повече и всички коли да стигнат финала – обясни Нандан.
Нювил бе четвърти в Испания през 2013 г. Белгиецът ще се възползва максимално от предишния си опит в състезанието:
– Тествахме допълнително на асфалт, за да натрупаме повече километри с i20 WRC и да намерим оптималните настройки за специфичната настилка в Испания.
За Сордо предстоящият старт ще е 12-ото състезание у дома, като той ще се постарае да направи още едно силно представяне заедно с Хюндай.
– Атмосферата на тази надпревара винаги е страхотна. За мен и Марк [Марти] всичко е още по-специално, тъй като получаваме огромна подкрепа от феновете. Първият ни ден е на чакъл, което лично за мен е предпочитаният вариант. Позицията в шампионата ми отрежда добра стартова позиция и се надявам да вървя по по-чиста настилка. Прехвърлянето към чакъл не е чак толкова трудно. Всъщност обратното е по-сложно – каза Дани.
За Падън това ще е първо каране на асфалт с i20 WRC, но той има опит в ралито и ще разчита на него.