Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 В интерес на F1 е правилата за двигателите да бъдат размразени, смята...

В интерес на F1 е правилата за двигателите да бъдат размразени, смята Булие

22
0

На съперниците на Мерцедес трябва да бъде позволено да работят по задвижващите си системи, за да намалят разликата спрямо световните шампиони за 2014 г. Това е в най-добрите интереси на Формула 1, заяви рейсинг директорът на Макларън Ерик Булие.

Ферари и Рено настояват от дълго време за промени в правилата, които биха им позволили да скъсят разликата спрямо Мерцедес. До споразумение обаче не се стигна, като спортният директор на щутгартския концерн Тото Волф изтъкна, че освобождаване работата на производителите би довела до ескалиране на разходите. Цените на агрегатите скочиха с пъти за 2014-та, а допълнително развитие би довело до още повече харчове, бе обяснението на австриеца.

Макларън пък започнаха да работят с Хонда след дълго сътрудничество с Мерцедес. Според Булие е особено важно правилата за двигателите да бъдат размразени, за да има конкуренция на ниво в спорта.

– Целта ни не е да сторим нещо, което глупаво да увеличи разходите. Но все пак това е съревнование и (би трябвало да) можем да променяме автомобилите толкова, колкото искаме. Смятам, че е редно двигателите да се замразяват, след като всеки производител е имал възможност да ги развие. Ако забраниш конкуренцията, то това би било срещу духа на спорта – обясни Булие.

Французинът се притеснява, че Мерцедес ще доминира и през следващите няколко години в Гран при, ако правилата останат в настоящия си вариант. В паузата между миналия и шампионата за 2015 г. производителите могат да променят/сменят до 48% от задвижващите си системи, но не е сигурно до каква степен това ще повлияе на съотношението на силите. Мерцедес доминира тотално през 2014-та, като Люис Хамилтън и Нико Розберг спечелиха 18 от 19 квалификации и 16 от 19 надпревари.

– Мерцедес се възползваха както от факта, че са свършили чудесна работа, така и от факта, че правилата са блокирани и двигателите – замразени. Повечето им предимства се дължат на двигателя и това ще продължи да е така поне още две години, докато всички ги догонят като развитие. Ако обаче условията бъдат променени, то тогава някои ще ги настингат – допълни Булие.

Рейсинг директорът на Макларън заяви по-рано, че проблемите от първоначалната излизане на хибридния болид на тима със задвижваща система на Хонда на писта са напълно отстранени. Щофел Вандоорн направи броени обиколки по време на тестовете след последния кръг за 2014 г. в Абу Даби, но Булие бе категоричен, че всички грижи са отстранени.