Пилотите на Форс Индия Серхио Перес и Естебан Окон завършиха свободните тренировки за Гран при на Азербайджан в топ 10 в класирането. Мексиканският пилот бе седми във втората сесия. Постижението му в първата го нареди четвърти, но в нея той катастрофира и сериозно потроши колата си. Съотборникът му се класира девети.
„Не беше най-спокойният петък след инцидента на Серхио в първата тренировка”, отбеляза заместник-шефът на екипа Боб Фърнли. „Екипът свърши наистина фантастична работа при поправянето на автомобила, който бе готов за началото на втората сесия. Това ни позволи да изпълним цялата си следобедна програма.”
„Като изключим катастрофата, денят бе продуктивен. Пистата еволюира сериозно, което е нормално за подобно улично трасе. Голямата част от работата ни бе свързана с гумите – трябваше да разберем поведението им и как да ги накараме да работят. Сесиите бяха много накъсани, което прекъсваше труда на всички. Затова избрахме да се съсредоточим върху серии с много гориво. Освен това пилотите ни изпитаха някои нови неща. Има много информация за анализ. Първоначалното усещане е положително, но винаги има какво да се подобри. Представянето ни досега бе прилично, но все още е рано да правим изводи къде се намираме спрямо съперниците.”
Перес благодари няколко пъти на механиците и целия си тим за работата им. Той бе категоричен, че те са сред най-добрите в питлейна и днес са демонстрирали точно защо са такива.
„Сутринта търсехме границите. Добре е, че катастрофата се случи днес, а не утре. Денят като цяло бе малко объркан. Не само заради станалото в първата сесия – постоянно имаше жълти флагове, прекъсвания, което накъса тренировките. Чувствам, че разполагаме с добър потенциал. Просто трябва да го отключим в точния момент”, каза още Серхио.
Окон също изрази задоволство от петъка и темпото на болида си.
„Чувствах се доста удобно от самото начало”, продължи френският пилот. „Смятам, че не успяхме да покажем реалната си скорост заради всички предупредителни знамена, но това всъщност няма значение. Важните дни предстоят.”
„За първи път карах на тази писта, така че приоритетът ми бе да се опазя от неприятности. Трасето не е лесно. Тясно е, лесно е да объркаш спиране, което доведе и до толкова инциденти.”