Само девет дни преди първите свободни тренировки за Гран при на Бахрейн екипът на USF1 прекрати дейността си. Официално потвърждение на новината все още няма, но според добре запознати източници на останалите във фабриката работници е било съобщено, че излизат в неплатен отпуск. Твърди се, че това е временно, но едва ли някой наистина вярва във възможността проектът да бъде възобновен. Връзка с отбора няма, техническият шеф Кен Андерсън и спортният директор Питър Уиндзор не са присъствали в завода при обявяване разпускането на тима, а и никой не знае къде са.
Само преди дни USF1 отправиха към ФИА молба участието им да бъде отложено с година за 2011 г., но се предполага, че тя не е била удовлетворена.
Едва година измина от обявяване създаването на проекта по американската телевизия Спийд до тоталното му сриване. Не е ясно какви са причините за провала, при положение че двама пилоти са имали договори с USF1 – Хосе Мария Лопес и Джеймс Роситър, чийто спонсорски пари възлизат на около 16 млн. долара. Отделно от тях Чад Хърли инвестира сериозна сума от порядъка на 20 млн. долара, но това явно се оказа недостатъчно, за да се сбъдне американската мечта. Източник, близък до съоснователя на YouTube, пък твърди, че Хърли няма повече никакво желание да се занимава с Формула 1 и едва ли ще пренасочи интереса си.
Така на практика остава да се разбере дали Стефан Гран при ще успеят по някакъв начин да получат слота на USF1 и дали Кампос/Испания Рейсинг ще са готови за първите стартове от сезон 2010 г. Сръбският проект се ползва с личната протекция на Бърни Еклестън, но крайното решение трябва да вземе ФИА.