В края на тази седмица Формула 1 отново ще се опита да остави сериозен отпечатък в САЩ и по този начин да си осигури възможността да стъпи на този изключително важен пазар. След като поредното завръщане там завърши през 2007 г. сега се очаква в близко бъдеще там да има дори две състезания. Предвиденото за следващата година Гран при в Ню Джърси се провали, но въпреки това всички се надяват публиката в Остин да бъде впечатлена и въодушевена след неделната надпревара.
„В Северна Америка е много важна развлекателната страна на спорта“, наясно е тим шефът на екипа на Макларън, Мартин Уитмарш. „Хубавото в момента е, че в сравнение с предишните шампионати, този не е толкова предвидим. Системи като DRS, които бяха заклеймени от пуританите, се оказаха правилната добавка към спектакъла.
С липсата на предвидимост се увеличава и развлечението. Все още обаче сме далече от кеч федерацията, World Wrestling Federation.“
С влизането на множеството състезания от азиатския район се измести фокуса от Европа и Америка. За всички спонсори и производители обаче остава изключително важно да си осигурят добро представяне на пазара в САЩ и именно тази необходимост доведе до изграждането на ново съоръжение.
„Америка е огромен пазар за всички, включително и за автомобилната индустрия. Хората там обичат колите и смятаме, че продуктът ни, които се различава значително от NASCAR, трябва да впечатли и покори публиката.
В миналото се проваляхме по много причини. Не карахме редовно там, не бяхме концентрирани върху развлекателната страна на спорта. Или пък не карахме на правилните места и нямахме достатъчно реклама. Смятаме, че сега отново имаме огромен шанс и смятаме да се възползваме от тази възможност.
Според мен нашият продукт може да функционира в Америка. Време е да отидем там и да работим здраво. Имаме нужда от този пазар повече, отколкото той от нас. Затова е необходима много работа и да адаптираме ако трябва спорта към условията там. Ще направим всичко възможно да спечелим този пазар.
Просто трябва да се разходите из падока и да погледнете спонсорите по колите, фланелките и камионите. Тези спонсори, сигурен съм поне на 98%, ще ви кажат, че Америка е един от трите най-важни пазари за тях. Това е изключително важно.“