Тимът на Уилямс съобщи, че няма да продължи с процедурата по обжалването на решението по протестите на Рено срещу Рейсинг Пойнт RP20. Снощи Ферари и френският отбор потвърдиха официално първоначалното си намерение да искат преразглеждане. Макларън се оттегли от случая, както стори и Уилямс.
Отборът от Гроув отбеляза, че тяхното решение е взето след внимателно обмисляне.
„Вярваме, че решението на ФИА да забрани обширно копиране на автомобили от 2021 г. нататък удовлетворява основното ни притеснение и затвърждава ролята и отговорностите на конструктор. Те са фундамент в ДНК-то на Формула 1 и сред основните вярвания и принципи на Уилямс“, се казва в изявлениетона на тима
…and reasserts the role and responsibility of a constructor within the sport, which is fundamental to Formula 1’s DNA and Williams core beliefs and principles. (2/2)
— WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) August 12, 2020
Рейсинг Пойнт също заяви намерение за обжалване. Все още не е ясно какво е окончателното решение на екипа от Силвърстоун.
Ред Бул и Алфа Таури се държаха най-встрани от цялата история около решението относно RP20. Кристиан Хорнер се отби до питуола на Ферари миналата седмица, за да я обсъди с Матия Биното. Той сподели по време на втория уикенд на Силвърстоун, че Ред Бул и Алфа Таури са в уникалната ситуация да имат 100% един и същи собственик. Хорнер подчерта, че двата отбора винаги спазвали правилата. Освен това попита дали Мерцедес няма вина по случая с Рейсинг Пойнт.
„Ако един отбор е виновен за получаването (на информация), то предоставилият данните екип със сигурност нарушава правилата? Това е нещо за разглеждане от ФИА“, каза той
В решението на федерацията относно RP20 никъде не се посочва, че от Мерцедес са нарушили регламента.
Съветникът на Ред Бул Хелмут Марко посочи, че в Милтън Кийнс не са удовлетворени от санкцията, но решили да не се намесват, тъй като други отбори вече били заявили намерение да обжалват.`