Тимът на Уилямс последва примера на Макларън и обяви мерки за справяне с предизвиканата от пандемията от COVID-19 криза. Отборът от Гроув изпраща част от служителите си в принудителен отпуск, който ще продължи до края на май. Заплатите на висшия мениджмънт и пилотите Джордж Ръсел и Николас Латифи са намалени с 20%, считано от 1 април.
„Тези решения не бяха леки. Нашата цел обаче е да защитим работните места на хората си. Искаме те да могат да се върнат на работа, когато ситуацията го позволи”, се казва в краткото изявление на тима.
Мерки за съкращаване на разходите и евентуално отлагане на новите правила във Формула 1 с още година – чак за 2023-та – се обсъждат днес между шефовете на отбори, ФИА и Либърти Медия. Малките екипи настояват таванът на бюджетите да падне до 100 милиона долара. Някои от големите отбори са склонни да свалят границата, но други са категорично против допълнително ограничаване на средствата. Шефът на Макларън Зак Браун дори заяви, че поведението на отделни тимове може да постави под риск целия спорт. Ако това се случи, то тогава всички губят, е мнението на американеца.
Създаденият от Сър Франк Уилямс и Патрик Хед отбор има 7 пилотски и 9 конструкторски титли в историята си
Пилотите на английския отбор са спечелили 114 победи, 312 подиума и 128 полпозишъна. През последните няколко години екипът изживяваше криза и представянето му бе твърде слабо. Последният успех датира от 2012 г., когато Пастор Малдонадо изненадващо триумфира в Гран при на Испания.
Началото на сезон 2020 бе обещаващо за Уилямс. Клер Уилямс, която ръководи тима от март 2013-та, бе особено обнадеждена от новия болид и темпото му на писта.
Due to the ongoing situation involving Covid-19, ROKiT Williams Racing is temporarily furloughing a number of employees as part of a wider-range of cost-cutting measures.
Full statement ?
— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) April 6, 2020