Домашната надпревара на Уилямс на Силвърстоун не премина никак добре за отбора от Гроув. Единият автомобил се класира в топ 10 в квалификацията, а и двата финишираха в състезанието, но извън точките. Техническият директор на екипа Сам Майкъл обобщава уикенда.
– Отборът имаше доста нови неща за британската Гран при. Какво бе представянето им?
– Всички нови части, които донесохме на Силвърстоун – изпускателна система, дифузьор, предно крило и окачване – се представиха според очакванията, така че ги използваме и в квалификацията, и в състезанието.
– Пастор [Малдонадо] се класира пред Рубенс [Барикело] в квалификацията за четвърти път в пет последователни уикенда. Какво е подобрението му по време на сезон 2011 г.?
– Пастор върши наистина солидна работа. Дебютант е и поради тази причина не е особено силен по отношение на пистите, където не е карал досега. Всички признаци сочат, че ще е надмине настоящите си резултати през 2012 г., когато вече ще познава конфигурациите и ще е в състояние по-бързо да се концентрира върху работата по време на уикендите.
– Дъждът имаше определена роля в квалификацията и състезанието. Колко труден бе изборът на гуми?
– Условията наистина бяха променливи, но ние направихме правилния избор за гумите. При такава ситуация е необходимо да реагираш бързо, да взимаш моментални решения при наличието на доста ограничена информация.
– Как вървеше FW33 с интермедиите в началото на надпреварата?
– Нито един от автомобилите ни не вървеше добре с интермедии. Бяхме с ново окачване, а нямахме достатъчно направени обиколки и може би заложихме прекалено много на реглажи за суха писта. Ще прегледаме този аспект от работата си за Гран при на Германия.
– Избрахте различни стратегии за пилотите си – Рубенс бе с две спирания, а Пастор с три. Защо взехте такова решение?
– Разделението на стратегиите е продиктувано от желанието да се възползваме максимално от всички възможности, които е вероятно да се появят по време на състезанието. Имахме шанс да приложим такъв подход, тъй като износването на гумите бе по-ниско от очакваното.
– Правилата за дифузьорите бяха обсъждани непрекъснато по време на уикенда, какво може да допълните вие по този въпрос?
– Ние разбрахме, че ще се върнем към варианта от Валенсия, ако всички отбори подпишат документа. В противен случай нещата остават така, както бяха на Силвърстоун.
– Идва немската Гран при. Какво представяне очаквате от FW33?
– Както винаги ще се опитаме да се класираме в топ 10 и с двете си коли.